Meerburg E1 haalt wederom uit 9-3! Een overwinning met een “randje”

8 september 2012 21:00

Vandaag moest de E1 tegen ASC E1. Een ploeg waarvan we van te voren wisten dat deze fysiek sterk zou zijn. 9-3 overwinning en niet tevreden zijn, hoe kan dat? Verderop in het verslag zal dit duidelijk worden.

De E1 kwam uit de startblokken zoals we het van te voren hadden gepland, snel combinatiespel met grote druk op ASC zetten. In de 1e minuut was het al raak, Yassine Bouchnafa kopte de bal goed door naar Abderrahman Amia en dit betekende 1-0.
1 minuut later maakte Abderrahman Amia zijn tweede goal 2-0. Nog voordat de 10e minuut aanbrak stond het al 3-0 door een schitterende goal van Yoa Schols, een poeier van zeker 15 meter afstand! Bij vlagen zagen we dat ASC wat beter in de wedstrijd kwam vooral onder aanvoering van een blonde jongen (Douwe Greven) die veelvuldig het middenveld over stak. Vlak voor rust schoot Dyani Stuart de E1 naar 4-0 na een schitterende pass van Yassine Bouchnafa, die sowieso bij alle 4 goals in meer of mindere mate betrokken was.
ASC begon steeds beter te voetballen en dit resulteerde in een 4-1 ruststand doordat niemand achterin “wilde” ingrijpen bij een 4 tegen 3 situatie voor de goal van Olivier Wijnmaalen.

In de rust aangegeven dat we in balbezit het spel vooral moesten variëren en breed houden. We kropen steeds meer naar elkaar toe waardoor het heel moeilijk voetballen was.

Na rust bracht Lekan Onasanya de stand op 5-1 uit een corner. De 6-1 was ook van Lekan Onasanya die beheerst wist af te ronden. Met een beetje geluk kwam ASC op 6-2. Meerburg E1 stopte met voetballen en er was niets meer te zien van de afspraken die we van te voren met elkaar hadden gemaakt. Hier zal duidelijk de komende week op getraind gaan worden. Het was duidelijk te zien dat wij zenuwachtig werden, wellicht ook door de wissels. Van opbouw was absoluut geen sprake meer. Van achteruit hanteerde keeper Olivier Wijnmaalen veelvuldig de lange bal aangezien de backs niet meer om de bal “vroegen”.
ASC maakte in deze periode gebruik van de  situatie en sloeg gelukkig voor ons maar 1x toe 6-3. Aan het eind “herpakte”  Meerburg zich enigszins en maakte gebruik van de snelheid van onze spitsen. Yassine Bouchnafa die de bal in zijn loop meekreeg en met zijn linkerbeentje de bal over de keeper heen stiftte 7-3. Vervolgens een mooie veldgoal na een combinatie over 3 schijven via Tim Straathof, Yassine Bouchnafa die vervolgens uitstekend werd afgerond door Lekan Onasanya 8-3. Het slotakkoord was voor Abderrahman Amia die de 9-3 scoorde!

Al met al een uitslag waar ik over tevreden ben, het voetbal kan zeker beter, ik weet dat jullie het beter kunnen. Morgen spelen jullie tegen een tegenstander die ook technisch goed en vooral snel en doeltreffend kan zijn, GDA E1.

Opstelling Meerburg: Olivier Wijnmaalen; Yoa Schols (Tjalle Lanza); Matthias van Dijk; Tim Straathof; Abderraman Amia (Senna Smit); Dyani Stuart (Lekan Onasanya) en Yassine Bouchnafa

Man of the match: Yassine Bouchnafa

Toeschouwers: 16