Meerburg E1 krijgt GEEN loon na hard werken

21 april 2012 16:00

Vandaag stond de belangrijke wedstrijd tegen SJC E1 in Noordwijk op het programma. Het was vroeg verzamelen vanwege de bloemencorso in de regio Noordwijk. Bauke Doeven was afwezig en Rodney Bey de hele week ziek geweest.

SJC was een tegenstander die bij Meerburg nog een 2-4 overwinning haalde met goed verzorgd voetbal.
We hadden de hele week fel getraind op deze wedstrijd. Vooraf aangegeven dat we druk zouden zetten en aanvallend gingen spelen.  De E1 was er klaar voor!

De eerste helft was amper begonnen (1e minuut) of de bal lag al in het doel van SJC via Thijs van der Meer 0-1. Terwijl het veld glad was door de regen bleven de Meerburgers goed geconcentreerd  voetballen. Met name Timur Yavuzturk, een aanvaller, die als vervanger van Bauke Doeven, als back een uitstekende wedstrijd speelde,  was bijzonder
op dreef. In de 17e minuut kreeg Lars Barthen het op zijn heupen en scoorde de 0-2. Alles leek te gaan zoals we vooraf hadden bedacht. Dit was tevens de ruststand.

In de rust aangegeven dat we uiteraard zo door moesten gaan, we moesten ons prepareren  op een fel SJC. Wanneer we de eerste 10 minuten door zouden komen gaan de 3 punten mee naar de Rijndijk.

In de tweede helft kwam SJC inderdaad sterk opzetten, ook gesteund door de wind. De verdediging van Meerburg speelde echter geconcentreerd. In de 8e minuut scoorde SJC via een aardig schot de   1-2. De ploeg uit Noordwijk gooide er nog een schepje bovenop en onze achterhoede had het moeilijk. De 2-2 hing in de lucht en kwam er ook in de 17e minuut was het raak. Toch kregen wij alsnog de kansen (minder dan in de 1e helft) om de wedstrijd alsnog naar ons toe te trekken doch het beetje geluk ontbrak. Aan het eind hadden we zelfs nog mazzel dat een bal (over de lijn?) door de scheidsrechter  als niet over de lijn werd beoordeeld (met dank aan Rodney Bey) anders stonden we nog met lege handen.

De eindstand was 2-2, de jongens waren uiteraard bijzonder teleurgesteld. Ik ben echter van mening dat ze alles hebben gegeven, getuige ook het applaus van de meegereisde supporters.  Ze hebben als leeuwen gevochten, tuurlijk had ik ook graag de 3 punten meegenomen maar de jongens hebben zich aan de opdracht gehouden en allemaal 100 % of meer gegeven, meer mag ik en kan ik niet van hun verwachten.

De doelstelling vooraf was bij de eerste 3 eindigen in de eerste klasse en dat is gehaald.

We hebben nog 1 wedstrijd tegen Valken ’68 E1 en dan is de competitie voorbij.  Uiteraard gaan we er alles aan doen om de competitie op een waardige manier af te sluiten!

De andere uitslagen waren ook niet in het voordeel van de E1 zowel Ter Leede E1 als UDO E1 wonnen met 2-7!!!!!!! We zijn afhankelijk van de inhaalwedstrijd van Ter Leede, de 2e plek is het maximaal haalbare, ik denk dat Ter Leede & UDO dit echter NIET meer weg gaan weggeven.

Opstelling Meerburg E1: Rodney Bey; Timur Yavuzturk; Simon Hazenberg; Jeroen Berk; Storm van der Laak; Yassine el Houari; Yassine Bouchnafa; Lars Barthen en Thijs van der Meer

Man of the Match: Timur Yavuzturk

Toeschouwers: 16