De eerste klap is een daalder waard!

19 april 2012 22:45

Nu het einde van de competitie naderde was hoog tijd om de tweedejaars E-tjes te laten wennen aan een heel veld. Coach Frank Paap stuurde daarom EH2 de wei in. Dit team bestond uit enkele spelers uit de E2, vrijwel heel E4 en een snufje E6.

De D7 stond op het programma. Voor de wedstrijd was de spanning om te snijden. Zenuwachtige ouders zagen steeds grotere D-spelers binnenkomen, het team luisterde vol ontzag naar de wijze lessen van Frank.

Eenmaal in het hele grote veld was er een meevaller: de D7 was slechts met 10 man! Een beetje onwennig, maar wel gretig, verscheen het team aan de aftrap. De werklust en het enthousiasme droop er van af. De D-spelers konden de eerste helft eigenlijk geen echte vuist maken; ze zaten in de tang het keurkorps van coach Paap. Bekroning op deze helft was een verdiende treffer, 1-0.

In de rust konden er wat aanwijzingen worden gegeven. In het heetst van de strijd waren sommigen wat overijverig geworden. Het was kortom tijd voor wat adviezen. Ieders eigen taak werd daarom nogmaals voorgehouden en de tweede helft kon beginnen. Dat was eigenlijk een stormloop van de E-divisie. Een paar gevaarlijke schoten, een bal op de lat en gelukkig, ook nog een tweede treffer, 2-0.

De laatste vijf minuten stond het team onder druk, maar wist averij te voorkomen. De eerste wedstrijd eindigde zodoende met de volle winst! Er liepen veertien blije bekkies het veld af; en terecht, want... de eerste klap is een daalder waard!

Op naar de volgende wedstrijd. Er zit nog enorme groei in. Dit team kan nog veel beter presteren.

Opstelling Meerburg EH2:
Ruben Geertman; Stefan Doove; Gianni Budding; Joost Gombert; Kris Nibbelink; Thijs Mank; Maarten Klumperman; Tjeerd de Leede; Pablo Ahmed; Rick van Leeuwen; Thomas Bontje; David Hageman; Jip de Vroom en Lucca van der Voort

Scoreverloop:
16e minuut 1-0 Jip de Vroom