Meerburg E1 doet goede zaken!

14 april 2012 20:45

Meerburg E1 moest vandaag spelen tegen de nummer laatst, RCL. De uitwedstrijd werd met 1-6 gewonnen.
In de voorbespreking vooral gehamerd op het feit dat de wedstrijd gewoon op 0-0 begint en dat RCL niets te verliezen had en het ons met alle middelen lastig zou gaan maken. Onderschatting is onze grootste tegenstander.

In de eerste helft liep het uitstekend Meerburg trok direct het initiatief naar zich toe. Storm van der Laak keerde na weken blessureleed en 2 wedstrijden in de E2 weer terug op het hoogste niveau. Het feit dat Bauke Doeven afwezig was werd moeiteloos door Timur Yavuzturk opgevangen. In de 6e minuut was het raak Lars Barthen maakt na een uitstekende combinatie met Thijs van der Meer de 1-0. In de 11e minuut maakte Yassine Bouchnafa zijn afspraak met mij (gaat vandaag scoren) direct waar en scoorde de 2-0. Dezelfde Yassine Bouchnafa maakt na een uitstekende individuele actie de 3-0. Yassine el Houari bracht met een “streep” de stand op 4-0, schitterende goal waar Yassine toch een beetje gewoonte van maakt. De ruststand brak aan met de 5-0 via Lars Barthen.

In de rust aangegeven vooral door te gaan en toch nog meer te combineren en acties maken en het talrijke publiek “verwennen” met mooie combinaties.

De limonade was amper op of uit een corner van RCL ontstond de 5-1 (via het hoofd(je) van Yassine Bouchnafa. Hierna werden we wat slordiger en het spelpeil daalde behoorlijk van sprankelend in de eerste helft naar vooral slordig in de tweede helft. Thijs van der Meer maakt de 6-1 voor Meerburg en de eindstand werd wederom door Thijs van der Meer na een uitstekende combinatie tussen Yassine el Houari en Lars Barthen afgerond 7-1. Een uitslag die er wel mocht zijn natuurlijk.

Nog 2 wedstrijden te gaan tegen SJC en Valken ’68, 2 punten achter op koploper UDO die overigens punten verloor door een 0-0 gelijkspel. Er is dus nog van alles mogelijk in deze 1e klasse! Meerburg moet zijn wedstrijden winnen en hopen op misstappen van UDO en Ter Leede (heeft ook nog een inhaalwedstrijd)

Opstelling Meerburg: Rodney Bey; Timur Yavuzturk; Simon Hazenberg; Jeroen Berk; Storm van der Laak; Yassine Bouchnafa; Lars Barthen; Thijs van der Meer en Yassine el Houari

Toeschouwers: 27

Rode/gele kaarten: geen