E4 maakt een (zeven)klapper

14 april 2012 20:15

Meerburg E4 moest zaterdag aantreden tegen RCL E4. In de eerste wedstrijd had het team het best lastig tegen dit eerstejaars selectieteam. Vooraf geen gewonnen wedstrijd dus. Daar kwam nog bij dat onze keeper Niels ziek was. Wederom was Tjeerd weer bereid om, in het teambelang, het doel te verdedigen. Klasse Tjeerd!

Net zoals in de laatste wedstrijden begonnen de jongens van de E4 geconcentreerd en fel. Dat was nodig ook, want RCL bood goed tegenstand zonder dat het grote kansen voor hen opleverde. Na een goede aanval scoorde Jip met een lob over de keeper de 1-0. Vijf minuten later stond er 2-0 op het bord, na een doelpunt van Jip. RCL gaf daarna nog wat extra gas om in de wedstrijd te blijven. Hierdoor werden ze gevaarlijker, en maakten de verdiende 2-1. Na deze goal bleven ze druk zetten, maar de verdediging van Meerburg stond weer als een huis. RCL kreeg nog een paar kleine kansen, maar de rust werd zonder verdere kleerscheuren bereikt.

Na de rust was de storm bij RCL gaan liggen. De E4 ging verder waar het gebleven was, namelijk degelijk samenspelen, al was het soms wat slordig. Maar waar het niveau van RCL wat minder werd, steeg dat bij Meerburg. Na de 3-1 van Jip en de 4-1 van Maarten leek de wedstrijd gespeeld. RCL probeerde het nog wel, maar de enige grote kans die ze kregen werd fantastisch gered door Tjeerd. De 5-1 en 6-1 van Jip, waarbij de laatste lekker in de kruising vloog, bekroonde het goede spel van de gehele ploeg. Kris bepaalde de eindstand op 7-1, een mooi doelpunt van de verdediger.

Een geweldige uitslag in de race om het kampioenschap. De leider van RCL vertelde dat de eerste helft hun beste helft van het seizoen was, en ondanks dat hield de E4 vrij moeiteloos stand. Dit vanwege de grote inzet van alle spelers, het goede overspelen en omdat ze spelen als een TEAM!

Omdat Quick Boys heeft gewonnen, en Rijnvogels onverwacht verloor, gaat de titel tussen QB en Meerburg. Maar volgende week eerst de moeilijke uitwedstrijd tegen Foreholte.

Wist u dat….

nadat Maarten de aanvoerdersband had weggegeven, hij nog beter ging spelen?

Tjeerd zo overtuigd was van de overwinning, dat hij maar 1 voetbalschoen had meegenoemen?

Thomas zijn tegenstanders zo doldraait, dat ze duizelig naar huis gaan?

Kris 100% scoort uit al zijn kansen?

Jip liever uit een moeilijke hoek scoort dan voor een leeg doel?

Pablo zo hard heeft gewerkt, dat hij loonsverhoging wil?

Thijs zijn vader thuis ‘scheids’ noemt?

Joost weer zo goed verdedigde, dat hij voortaan ‘de Rots’ wordt genoemd?

Niels vanuit zijn bed heeft meegejuicht?