E4 dendert door

9 april 2012 10:00

Met het kampioenschap nog steeds in zicht, trad de E4 van Meerburg aan tegen de nummer laatst van de competitie, Oegstgeest.

In het begin van de vorige wedstrijd was er nog sprake van overschatting van de tegenstander. Dit was zaterdag niet het geval. Vanaf de eerste minuut speelde de ploeg fel en geconcentreerd. Dit leidde al snel tot enkele kansen. Na 15 minuten opende Jip de score, snel gevolgd door zijn tweede. Nu was de E4 helemaal los. Met een prachtig afstandsschot schoot Thomas de 3-0 binnen. Ook de mee opgekomen verdediger Thijs knalde de bal tegen het net. Met het derde doelpunt van Jip werd de ruststand van 5-0 bereikt.

In de rust spraken de jongens met elkaar af om hard aan het doelgemiddelde te gaan werken, misschien belangrijk aan het eind van de competitie. Dit lukte goed aan het begin van de tweede helft. Na een schitterende aanval, waarbij bijna het hele team betrokken was en waarin de bal vaak maar 1 keer geraakt werd, scoorde Jip 6-0. Er volgde nog enkele prachtige aanvallen, waarbij niet werd gescoord. Daarna zakte het spel van Meerburg een beetje in. Enkele spelers wilden graag zelf scoren, en vergaten over te spelen. Doordat Oegstgeest met 3 aanvallers bleef spelen, kregen zij zowaar ook nog kansen. Maar door wederom goed verdedigen, en reddingen van de voor Niels keepende Tjeerd, kwam Oegstgeest niet tot scoren. Aan het eind van de wedstrijd vonden de spelers elkaar weer beter, waardoor Pablo en Maarten de 8-0 eindstand op het bord brachten.

Meerburg E4 heeft een geweldige wedstrijd gespeeld, al was het tegen een niet al te sterke ploeg. Met name het samenspel was bij vlagen erg goed. Omdat Quick Boys ook zijn wedstrijd won, heeft de E4 nog steeds 1 punt achterstand op de Katwijkers.

Volgende week komt RCL op bezoek. Altijd lastig….