Meerburg E1 herovert (virtueel) de 2e plaats

7 april 2012 22:00

Vandaag stond de wedstrijd tegen Voorschoten ’97 E2 op het programma. Na het onnodige puntverlies van vorige week tegen Valken ’68 had de E1 wat goed te maken.

In de voorbespreking haalden we de uit-wedstrijd bij Voorschoten ’97 terug. Het was genoeg om te zeggen dat de E1 zichzelf NIET tekort moet doen. Vandaag moesten de jongens knokken voor iedere meter en met name Luca en Lisa van Voorschoten ’97 uitschakelen.

Nadat we iets later begonnen, aangezien er nog wat spelers van Voorschoten ’97 bij hun E1 hadden meegespeeld, ging de wedstrijd van start. Het was Voorschoten ’97 die in de 7e minuut na een schitterende aanval  via genoemde Luca de score opende 0-1. We waren dus gewaarschuwd, het leek echter dat hierdoor Meerburg E1 wakker gemaakt werd.

We gingen de mouwen eens goed opstropen en begonnen te voetballen met de nadruk op beweging zonder bal. Met name Bauke Doeven en Timur Yavuzturk waren bijzonder in de weer. Bauke Doeven had de dekking op Lisa op zich genomen en Jeroen Berk had een lastige Liz bij zich. De 1-1 kwam van Simon Hazenberg die scoorde uit een corner. Meerburg bleef voetballen en het geloof was sterk , de 2-1 kwam via Lars Barthen. Bauke Doeven maakt gebruik van zijn snelheid en vooral hard schot, hij bracht de stand op 3-1. De ruststand werd bereikt met een 4-1 voorsprong door wederom Lars Barthen.

In de rust vooral gehamerd om geconcentreerd de eerste minuten door te komen en vooral rekening te houden met de wind.

We kwamen er goed doorheen en Voorschoten’97 zakte steeds meer weg en begon met andere middelen Meerburg uit de wedstrijd proberen te krijgen. Gelukkig werd dit door scheidsrechter Rene en ook de trainer van Voorschoten in de kiem gesmoord. We kwamen met 5-1 voor door een goal van Thijs van der Meer (kreeg loon na werken).  Meerburg E1 bleef via goed combinatievoetbal de tegenstander uit hun formatie te trekken en dit lukte heel goed. De 6-1 was een goede pas van Timur Yavuzturk (stoomde als back veelvuldig op) op Bauke Doeven  die zijn 2e goal maakte.  Bauke kreeg het sowieso op zijn heupen (Voorschoten speelde inmiddels met 1 man minder, hij had dus geen directe tegenstander meer) en maakte continue meters naar voren (gebruik makend van de geboden ruimte). De 7-1 kwam wederom van de voet van Bauke Doeven die daarmee zijn 3e goal maakte. Het slotakkoord was voor Lars Barthen die zijn 3e goal maakte 8-1.

Jongens we hebben de (virtulele) 2e plek in de 1e klasse te pakken, Ter Leede zal zijn inhaalwedstrijd nog maar moeten winnen

Volgende week dezelfde inzet tegen RCL en dan moeten de 3 punten mogelijk zijn!

Opstelling Meerburg E1: Rodney Bey; Bauke Doeven; Simon Hazenberg; Jeroen Berk; Tmur Yavuzturk; Yassine el Houari; Lars Barthen; Thijs van der Meer en Yassine Bouchnafa

Aantal toeschouwers: 23 (+7 in de loges-kantine)

Rode/Gele kaarten: Geen

Uw razende reporter Frank