Meerburg E3 knokt zich terug in boeiend duel

7 april 2012 21:30

De E3 moest tegen foreholte zijn tweede plaats verdedigen welke uit drie punten bestond op deze tegenstander. Thuis werd het een 3 - 3 gelijkspel in een spannend duel waarin wij vlak voor tijd de gelijkmaker scoorde. De eerste helft gaf een wisselend beeld met MB E3 in de beginfase goed combinerend en vooral over de zijkant met acties van Senna en Lekan goed doorkomend.

Maar voor de goal werden Emiel en Dyani vaak niet bereikt en bleek verder de keeper van Foreholte bij directe schoten moeilijk te passeren
De tegenstander werd na die beginfase met veelal de lange bal op hun  goede spits en wat solo acties van hun behendige centrale speler een aantal keren gevaarlijk
Uit een van die acties werd het 1 - 0 en werd het wat onrustig bij de E3
De 2 - 0 kwam uit zo n situatie waarin een ieder net niet goed stond en de tegenstander daar van profiteerde.
Maar de E3 ging in die laatste fase vanniet altijd rust de eerste helft het spel weer naar zich toe trekken en maakte na een koele actie van Senna de aansluittreffer
Het was Dyani die vlak voor rust nog een bal van de doellijn haalde en ons daarmee goed in de wedstrijd hield.
De tweede helft kwam de E3 steeds beter in de wedstrijd met goed voetbal en werden de gevaarlijke spelers van foreholte onzichtbaar.
Zij gingen beter om met de fysieke duels en de bal ging sneller rond.
Toch was het foreholte die halverwege de 3 - 1 uit een snelle uitval scoorde en leek het duel beslist.
Maar de MB E3 ging juist een stapje harder werken en het was Lekan die met een fraaie sleep beweging de keeper omspeelde en koel de 3 - 2 scoorde.
Bijna was het kort daarop Dyani die de gelijkmaker scoorde maar de paal keerde zijn inzet.
De E3 ging door en ook foreholte ging er voor en het was Tjalle die bij een van die duels flink geblesserd raakte.
En dan in een zeer spannend eind van de wedstrijd was het tenslotte  Emiel die de dik verdiende gelijkmaker scoorde.
En dat voelt dan als een echte overwinning !!!
Conclusie ; niet altijd rust in de verdediging wel redelijk goed voetbal maar vooral de inzet behaalde dit resultaat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

EEN TEVREDEN FAN