Meerburg E1 verspeelt punten bij Valken ‘68

1 april 2012 10:30

Meerburg E1 moest vandaag tegen Valken ’68 E1 spelen. Van te voren gewaarschuwd door de overwinningen van Valken ’68 E1 tegen Voorschoten ’97 en SJC (ploegen waar wij van verloren hebben). Het bleek inderdaad een stugge ploeg met een goede laatste man en sterke spits.

In de eerste helft golfde het spel heen en weer, met wat kansen voor allebei  de doelen. De eerste waarschuwing werd uitgedeeld wanneer de scheidsrechter (speelde een belangrijke rol gedurende de hele wedstrijd) Simon Hazenberg omver liep en de spits kon doorlopen richting doel doch Rodney Bey stopte de bal. Valken ’68 profiteerde bij wat weifeling bij het ingrijpen van achteruit 1-0. Meerburg was direct gewaarschuwd. Via Thijs van der Meer na een goede assist van Lars Barthen werd het 1-1. Voor rust bracht Valken ’68 de stand weer op 2-1.

In de rust aangegeven dat we iets aanvallender moest spelen en de buitenspelers wat meer in de bal moesten komen. Die buitenspelers hadden het met name heel lastig aangezien iedere pass voor de verdedigers van Valken ’68 was, zij waren wat scherper in de duels.

In de tweede helft zagen we iets meer van het Meerburg spel terug. Er werd wat meer gecombineerd en Valken ’68 had het op sommige momenten moeilijk. Uiteraard kreeg ook Valken ’68 wat kansjes maar Meerburg speelde wat meer op de helft van Valken ’68. Na een mislukte voorzet van Thijs van der Meer kwam de bal bij Yassine el Houari, hij draait zich vrij van zijn tegenstander en haalt verwoestend uit in de bovenhoek van het doel 2-2.

Uiteindelijk werd er 2 minuten te vroeg afgefloten (in de eerste helft zelfs 4, volgens zeggen) en zat Meerburg met de  kater(tje). Het was nog aan Rodney Bey te danken dat we in de laatste minuuut (voor de scheidsrechter dan!) niet de 3-2 om de oren kregen.

Na afloop hoorde we dat zowel UDO als Ter Leede ouderwets hebben uitgehaald waardoor we weer op de 3e plaats staan.  Volgende week tegen Voorschoten ’97 ,

Komende week gaat groep 2 met de D1 meetrainen.

Opstelling Meerburg E1: Rodney Bey; Bauke Doeven; Simon Hazenberg; Jeroen Berk; Yassine Bouchnafa; Thijs van der Meer; Lars Barthen; Timur Yavuzturk; Yassine el Houari

Aantal toeschouwers 15

Gele/Rode kaarten: Geen