E4 verslaat concurrent VVSB

29 maart 2012 6:45

In de competitie van de E4 staan er vier ploegen dicht bij elkaar aan de top, allemaal nog in de race voor het kampioenschap. Zaterdag moest de E4 tegen VVSB, een van de concurrenten voor de bovenste plaats.

De hele week hadden de spelers het al over deze wedstrijd. Na een afwezigheid van enkele weken (gebroken hand), mocht Joost gelukkig weer mee doen.
De uitwedstrijd tegen VVSB had de E4 met 5-0 verloren, en waren uit op sportief revanche.

Onze jongens begonnen zeer sterk aan de wedstrijd, met veel balbezit. VVSB kwam er niet aan te pas. Na 10 minuten scoorde Jip 1-0. Een ongekende luxe, want in de meeste wedstrijden komt de E4 meestal eerst op achterstand. We bleven zeer goed overspelen, en pakte de bal snel af van de tegenstander. Dit resulteerde in de 2-0 door Jip. VVSB kreeg nauwelijks kansen, wederom door onze ijzersterke verdediging. Joost speelde alsof hij niet was weggeweest, Kris was een tijger en Thijs een stofzuiger met rust aan de bal.

In de tweede helft bleef het niveau van de E4 op een hoog niveau. Na de 3-0 van Tjeerd was de wedstrijd beslist. VVSB kreeg zowaar enkele kansen, maar de geconcentreerde keeper Niels stond er op de goede momenten. De hardwerkende Thomas schoot ook nog de 4-0 binnen. Een fantastische overwinning tegen een ploeg die moeilijk te verslaan was tot nu toe, en de E4 heeft ze gewoon weggespeeld!
 Maarten speelde weer een belangrijke rol als verbinding tussen verdediging en aanval. Jip was doeltreffend en liep steeds goed vrij. Tjeerd liep de longen uit zijn lijf. Pablo keek meer over de bal, en passte een paar keer heel goed.

De E4 heeft nog 6 wedstrijden voor de boeg. Als alle wedstrijden worden gewonnen, is het kampioenschap binnen. Maar dit zal niet gemakkelijk zijn, want er komen nog geduchte tegenstanders. Elke wedstrijd is een finale. Maar als onze jongens blijven spelen zoals afgelopen zaterdag, dan zullen ze heel ver komen!