Meerburg E1 wint zeer moeizaam van ASC E1

24 maart 2012 21:30

Lag het aan het gras, aan het weer, aan de druk. Ik weet het niet, maar de E1 had het vandaag erg lastig met een stug spelend ASC E1.

In de voorbespreking aangegeven hoe we zouden spelen, de taken verdeeld en herkenbaar gemaakt. Het leek echter wel of er met de handrem op werd gespeeld. Onze onfortuinlijke Jeroen Berk had dit keer last van zijn nek en wilde heel graag spelen, ik vond het echter onverantwoord. Timur Yavuzturk nam zijn positie over.

De jongens verloren in de eerste helft veel persoonlijke duels en we gaven ze teveel ruimte (dekken op 3 meter) en hoe langer die eerste goal uitbleef hoe onrustiger het werd. De jongens van ASC E1 creëerden ook niet veel kansen maar bleven moeiteloos overeind. Vooral aangezien we teveel de lange bal hanteerden (geen vertrouwen dus weg met die knikker) die ballen waren veelal voor ASC spelers.  Net voor rust werd eindelijk de ban door Lars Barthen na een mooie vrije trap van Simon Hazenberg gebroken 1-0.

In de rust hebben het e.e.a. door kunnen spreken en het strijdplan wat aan kunnen passen. De opdracht was vrij duidelijk probeer die 2e goal te maken zodat je wat rust in je spel krijgt.

De jongens begonnen ietsmeer van het bekende E1 spel te laten zien, combinaties en wat meer druk uitoefenen op de backs van ASC leverde in ieder geval druk op de verdediging van ASC. De keeper werd nu wat meer met lage ballen getest, hij kon namelijk de lat aanraken wanneer hij zich strekte!

In de 6e minuut na rust bracht Yassine el Houari middels een mooi afstand schot de stand op 2-0. ASC E1 kreeg nog wat mogelijkheden maar verder dan de 2-1 in de 15e minuut kwamen ze niet. Dit was voor mij het sein om een tactische wissel door te voeren door Lars Barthen weer in het veld te brengen, hij betaalde direct terug door de 3-1 te scoren in de 22e minuut. Nu was het de bedoeling om de wedstrijd over de streep te trekken wat gelukkig lukte.

Na de wedstrijd hoorden wij dat UDO E1 van Ter Leede E1 had gewonnen met 3-0 waardoor we in ieder geval 2e staan op 2 punten van UDO E1. Het is dus erg spannend in deze eerste klasse.

Volgende week gaan we naar Valken ‘68

Opstelling Meerburg E1: Rodney Bey; Bauke Doeven;Simon Hazenberg; Timur Yavuzturk; Yassine el Houari; Thijs van der Meer; Yassine Bouchnafa en Lars Barthen

Aantal toeschouwers: 20

Rode en gele kaarten: Geen