Meerburg E2 wint ook in Noordwijkerhout (VVSB E3)

24 maart 2012 20:45

Na een gedwongen toeristische route van enkele kilometers langs de bollenvelden (wegafzetting) is een ieder aangekomen bij de hekkesluiter van onze competitie, VVSB E3 te Noordwijkerhout.

Tijdens het inspelen beluisterde ik een praatje van de schoonvader van Martijn met een opa van een speler van de tegenstander. Die opa was ervan overtuigd dat ze op de tweede plaats stonden, terwijl wij toch zeker wisten dat wij bovenaan stonden en tegen de nummer laatst moesten. We kwamen  er niet uit en bedachten dat de winnaar van de pot zijn gelijk had.

Echter nadat ik uit mijn  linker ooghoek ineens een keeper zag die ik niet herkende, werd het misverstand duidelijk: een ander team trad hier op tegen VVSB en de spelers van Meerburg waren in de tussentijd naar een ander veld gelopen! Hilariteit alom…

Het zonnetje deed goed zijn best en de warmte bleef hangen boven het kunstgras. Dat was te merken aan het slaapverwekkend trage spel van onze jongens: binnen 5 minuten stonden we 1 – 0 achter! En dankzij een goede redding van keeper Ruben werd een snelle 2 – 0 voorkomen.

Gelukkig wist Rick daarna de 1 – 1 te scoren. Wat later in de wedstrijd gaf Sem een schot richting doel die door de keeper en zijn medespeler beleefd aan elkaar werd gegund: 1 – 2!

Tom scoorde de 1 – 3, waarna VVSB toch nog de kracht vond om tegen te scoren: 2 -3. Rick scoorde vervolgens 2 – 4 en 2 – 5 waarna tot slot van de wedstrijd een door Rick genomen vrije trap subtiel neergelegd werd bij David die keurig in de hoek van de goal de bal deponeerde: eindstand 2 – 6.

Het was beslist geen fraaie wedstrijd. Veel kansen werden niet benut doordat de scherpte bij veel spelers er vandaag niet was. Dankzij fantastisch optreden van keeper Ruben is tegen deze nummer laatst heel veel narigheid voorkomen, en daarom is hij dan ook de echte ‘man of the match’!!!

De komende twee weken zal blijken of het terecht is dat we de koppositie hebben. We staan 6 punten voor op de nummers 2 en 3, dus we moeten tijdens deze uitwedstrijden echt de mouwen opstropen. Vanaf de allereerste minuut!

Harrie