E13 strijdend naar 1-1 tegen DOSR

18 maart 2012 14:00

De E13 speelde afgelopen zaterdag een wedstrijd waarvan Evert ten Napel zou zeggen: Daar zat alles in! Allereerst traden we aan in onze complete en daarom ook sterkste formatie. DOSR is de koploper en heeft dit seizoen nog geen punt laten liggen. Daar moest even een eind aan komen natuurlijk.

De sterke tweede helft tegen Woubrugge van vorige week werd gelukkig voortgezet. Fris trok de E13 ten aanval. Onder toeziend oog van Frank Paap kwamen Wendelin, Daan en Thijs tot kansen in de voorhoede. Uit een van die kansen werd het halverwege de eerste helft 1-0 voor Meerburg, doelpunt van Wendelin.

DOSR kroop uit z’n schulp en trok ten aanval. Gelukkig zat onze defensie onder leiding van Sam en met Pepijn en Steyn (later kwamen ook nog Abdi en Samuel binnen de lijnen) goed dicht getimmerd. Doelman Joel was de betrouwbare keeper.

Na een bal in het gezicht moest Steyn de rest van de eerste helft met een bloedneus aan zich voorbij laten gaan. Na verzorging stond hij de tweede helft weer gewoon in het veld, want hij is een echte bikkel.

We kregen zelfs nog een penalty toen DOSR de bal van de lijn af sloeg na een mooie kopbal van Daan. Helaas werd de penalty gemist.

In de tweede helft nam de druk op het doel van ons toe en werd het erg spannend. Onze jongens werden met nog 5 minuten te gaan zichtbaar moe. Zelfs een verhoging van de winstpremie kon niet voorkomen dat uiteindelijk de 1-1 werd binnen getikt na een corner van DOSR.

Al met al een prima prestatie tegen de koploper die 11 wedstrijden op rij had gewonnen. Gefeliciteerd jongens! Door enorme inzet van de ouders (van iedereen was iemand aanwezig!!) en een actie via e-mail en Twitter was er een recordopkomst en allemaal konden ze terugkijken op een mooie wedstrijd.

Opstelling: Joel – Pepijn/Abdi, Steyn/Samuel, Sam – Thijs, Daan, Wendelin.

Goal: Wendelin

Toeschouwers: 33 (!!)