Meerburg E3 wint weer overtuigend en sluipt naar de tweede plek

18 maart 2012 13:15

De jongens van Meerburg E3 hebben door een sterkte tweede helft een klinkende overwinning behaald tegen Valken ’68. Door de goede reeks de afgelopen weken staan de jongens, na een wat mindere start in de competitie, toch ineens op een tweede plek.

Meerburg E3, zonder de zieke keeper Olivier (vandaag vervangen door Tim en Senna) en de al langer geblesseerde Sjoerd, startte de wedstrijd goed. Er werd druk gezet en was de nodige dreiging. Dat resulteerde in een snelle 2-0 stand. Daarna zakte het spel wat terug. Ruimte was er genoeg, de verdediging bleef scherp maar de acties waren iets te gehaast. De Valken keeper werd het niet lastig genoeg gemaakt, waardoor hij lekker in de wedstrijd kon komen. Daarbij had hij een engeltje op de lat en paal zitten, wat die voorkwam drie zekere doelpunten. En een oude voetbalwet  blijkt ook hier weer de gelden. Als je het zelf niet afmaakt, valt het doelpunt aan de andere kant. Een benauwde 2-1 ruststand dus.

Dat Meerburg gewoon de betere ploeg was, was ook in de tweede helft duidelijk. Toch moest er een foutje in de verdediging van Valken aan te pas komen, om echt los te komen. Emiel strafte een te korte terugspelbal slim af. Het vervolg was om te smullen. De verdediging (Yoa, Tim, Tjalle) stond ferm op de middenlijn. De opgepikte ballen werden rustig en met overzicht weer naar voren gebracht. De middenvelders en aanvallers boden zich goed aan. Er werd prima gecombineerd totdat iemand vrij voor de goal kwam. De ene goal was zo nog mooier dan de andere. Met name de 9-1 was een beauty. Van achteruit goed opgebouwd voor Yoa, een mooie rush en voorzet van rechtsbuiten Lekan (3 goals),  aanname door de spits  Emiel (ook 3 goals), die de bal met overzicht doorspeelde naar de helemaal vrijgespeelde linksbuiten Dyani. 10-2 werd het (overige goals door Tim en Ab), waarbij ook nog de lat en paal 8 keer werd geraakt.

Nadat er in het begin van de competitie wat punten zijn blijven liggen, staan de jongens van Meerburg nu toch zo maar ineens op een prachtige tweede plek. Er staan een paar lastige wedstrijden op het programma de komende weken. We zijn benieuwd.