Meerburg E1 pakt van koploper Ter Leede E1 6 punten en maakt het weer spannend in de eerste klasse

17 maart 2012 22:30

Vandaag moesten we aantreden tegen de koploper van de eerste klasse. Thuis hadden we onverdiend met 1-0 gewonnen. We waren dus gewaarschuwd voor deze tegenstander. Een ploeg waar heel veel voetbal inzit. Met een paar gevaarlijke spitsen (Stijn, Tom en Matthijs).

Helaas werden we op vrijdag geconfronteerd met het afvallen van onze linksback Jeroen Berk (hechtingen in zijn hand na een potje voetbal op het trapveldje). Yassine el Houari werd uitgeleend aan de E2 om daarna aan te sluiten bij de E1.

We hadden het strijdplan goed doorgesproken met elkaar en we wilden de spitsen heel kort houden. Timur Yavuzturk speelde op de plek van Jeroen Berk en deed dat met verve.

Meerburg E1 kwam zeer gedisciplineerd aan de start en na de eerste plaagstootjes (ook van Ter Leede E1) ging de strijd los. In de 8e minuut scoorde Thijs van der Meer  de 0-1 na een zeer goede actie en assist van Lars Barthen. Deze jongen had een extra fles zuurstof op zijn rug, wat een meters maakte hij. De 0-2 kwam van de voet van Bauke Doeven. We moesten even onze ogen uitwrijven want hierop hadden we vooraf niet van kunnen dromen. Nog voor rust kwam Meerburg zelfs op 0-3 door wederom Thijs van der Meer. Dit was ook de ruststand.

In de rust hebben we aangegeven dat we de eerste 10 minuten van de tweede helft door moesten komen om de punten mee naar Zoeterwoude Rijndijk te nemen.

Ter Leede E1 gaf wat meer druk en de spits (Stijn) ging aan de rechterkant spelen. Bauke Doeven had zijn handen vol aan deze jongen. Simon Hazenberg kreeg een nieuwe spits tegenover hem. Lars Barthen ging ook nu weer assistentie verlenen op het middenveld en onze Yassine Bouchnafa hield de verdediging (vaak 2 a 3 man) lekkker bezig met zijn dribbelacties en kapbewegingen. Ter Leede E1 kreeg meerdere kansen en Meerburg E1 werd wat meer teruggedrukt. Ter Leede E1 kreeg loon naar werken in de 10e minuut door een schitterende kopbal kwamen ze op 1-3. Je zag dat Meerburg E1 hier heel even van slag was maar het herstel trad snel in. De opluchting van de vele meegereisde supporters was enorm toen Yassine el Houari de 1-4 aantekende.

Jongens we hebben de aansluiting met de top weer gevonden en nu vasthouden!

De trainer van Ter Leede E1 gaf na afloop aan dat het spel van Meerburg E1 hun niet zo lag. Ik zie dit als een compliment voor onze jongens en strijdplan en vooral de spelopvatting van vandaag.

Als laatste wil ik Sem Durve bedanken dat hij voor noodgeval bij de wedstrijd wilde blijven (eigenlijk hetzelfde wat Yassine el Houari bij de E2 deed) Klasse Sem!

Opstelling Meerburg E1: Rodney Bey; Bauke Doeven; Simon Hazenberg; Timur Yavuzturk; Yassine el Houari; Thijs van der Meer; Yassine Bouchnafa en Lars Barthen

Aantal toeschouwers: 24 (incl een paar van de E2)

Rode/gele kaarten: Geen

Man of the match: Kilometervreter Lars Barthen