Meerburg E2 schakelt en wint van Noordwijk E2

11 maart 2012 8:30

We begonnen deze wedstrijd zonder Steven. Gezien de kwaliteit van ons team, de stand op de ranglijst (ongeslagen:10 wedstrijden, 30 punten) en de stand van onze tegenstander Noordwijk E2 zou dat geen probleem moeten zijn. Speciale opdracht voor Sem (extra handje meehelpen met verdedigen) en een nieuwe rol voor Mees als centrale verdediger.

Na 5 minuten scoorde Rick met een prima goal, 1 – 0.  Echter het verdere verloop van de eerste helft verliep toch moeizaam. Belangrijkste oorzaak was dat enkele spelers niet de gewenste scherpte hadden of hun chocoladebeen niet in stelling durfden te brengen. Het werd 1 – 1 en zelfs 1 – 2 achter. Opvallend was ook de instelling bij Noordwijk E2: ze hadden er zin in om het de aanvoerder van de ranglijst eens flink moeilijk te maken; een instelling die we vaker zullen gaan tegenkomen! Gelukkig weer vrij snel 2 – 2 door een keihard werkende Sem.

In de tweede helft (windje mee) kwamen we, ondanks veel goed verdedigend werk van Gianni, Stefan,Mees, Tom en keeper Ruben,  door een curieus doelpunt toch weer op achterstand: De bal leek voor de spelers in het zijnet te belanden en de scheidsrechter gaf dan ook geen goal. Vanaf de zijlijn echter was duidelijk zichtbaar dat ie er wel degelijk in ging, echter door een gat in het net er weer uit rolde. Na enig beraad werd het doelpunt alsnog gegeven aan Noordwijk. Eerlijk is eerlijk tenslotte. 2 – 3.

Het was gelijk de kentering van de wedstrijd. Meerburg kreeg het op de heupen en deed er een flinke schep bovenop. In korte tijd werd Noordwijk op een forse achterstand gezet door uitgekiende doelpunten van Rick 3 – 3 en 4- 3 (dankzij mooie steekpas van Gianni). David pakte vervolgens ook zijn doelpunt mee: 5 -3 en Sem  werd nogmaals beloond voor het vele loopwerk: eindstand 6 – 3.

Het publiek heeft een superspannende partij voetbal gezien. Bijzonder fraai was ook de hoekschop genomen door Rick: Normaal gesproken hoog voor de pot, maar deze keer heel verrassend eens laag over de grond richting middenstip, waar Mees als laatste man opstoomde en de bal snoeihard inschoot op het doel. De lange keeper wist met een heel fraai tikje met de hand de bal helaas nèt over de goal te werken…  Op deze wijze genomen hoekschoppen zullen op termijn zeker rendement opleveren.

Komende weekeinde  uit tegen Ter Leede. Dat geeft ons allemaal mooi de kans thuis eens extra te oefenen op het schieten met je chocoladebeen. Dat been is er immers niet alleen om hard mee te kunnen rennen!

Harrie