Meerburg E1 pakt ook 6 punten van VVSB

10 maart 2012 22:45

Meerburg E1 moest vandaag tegen VVSB. Vooraf een lastige tegenstander. Onze Bauke was weer van de partij en dat scheelt een slok op een borrel. Aangezien er nog een wedstrijd op het veld bezig was heb ik de jongens meegenomen naar de instructie-ruimte alwaar we een spelletje speelden “ken je maatjes van de E1”. Ik moet zeggen ze weten best wel veel van elkaar.

De wedstrijd ging vanaf minuut 1 los. We hadden vooraf de tegenstander redelijk goed in kaart gebracht dus wisten precies op welke jongens we moesten letten en vooral hoe ze spelen. In de 4e minuut was het raak 1-0 door een goal van Lars Barthen die profiteerde van een foutieve terugspeelbal van een van de verdedigers. VVSB leek op 1-1 te komen doch een handsbal lag hieraan ten grondslag dus bleef het 1-0. In de 18e minuut een loopactie van Thijs van der Meer die de bal goed voor zich kreeg en deze perfect inschoot 2-0. In de 22e minuut maakt Lars Barthen er 3-0 van na een onderschepping die door het drukzetten mogelijk werd gemaakt. In de 24e minuut scoorde de uitstekende en balvaardige spits van VVSB de 3-1. Dit was tevens de ruststand.

In de rust aangegeven dat we meer moesten tikken en vooral BBB (Balbezit veld breed houden). Laat de bal het werk doen en moesten nog meer Lars Barthen als aanspeelpunt gebruiken. Ook het doorschuiven van Simon Hazenberg om en om met Bauke Doeven werkte goed.

Na rust een geconcentreerde Meerburg E1 die VVSB niet in hun spel lieten komen. De 4-1 kwam op naam van Thijs van der Meer die de bal door de benen van de keeper in het doel wist te plaatsen. De 5-1 was een uitstekende kopbal van Yassine el Houari die zelfs door Jelle Korbee (speler van Meerburg 1) met zoooooooooooooooo werd bejubeld. De 6-1 was een uitstekende loopactie van Yassine Bouchnafa die Lars Barthen bediende en hij ronde het goed af. De uiteindelijke 7-1 kwam wederom na een assist van Yassine Bouchnafa op naam van Thijs van der Meer, die met een bekeken lob de niet kleine keeper van VVSB volledig verraste.

Jongens jullie hebben woord gehouden en alles voorelkaar over gehad!
Volgende week  tegen koploper Ter Leede in Sassenheim

Opstelling Meerburg E1: Rodney Bey; Bauke Doeven; Simon Hazenberg; Jeroen Berk; Yassine Bouchnafa; Yassine el Houari; Lars Barthen; Timur Yavuzturk; Yassine Bouchnafa

Man of the Match: Bauke Doeven

Toeschouwers: 27  Rode/gele kaarten: Geen