Meerburg E1 pakt 6 punten van FC Lisse

4 maart 2012 0:00

Meerburg E1 moest vandaag naar Ter Specke in Lisse om daar tegen FC Lisse te voetballen. Deze ploeg maakte het ons zeer moeilijk in de thuiswedstrijd het werd 4-3 voor ons. Vandaag stond de uitwedstrijd op programma.

Op een speciaal E/F veld werd deze wedstrijd gespeeld.  Zonder de nog met vakantie zijnde Bauke Doeven en de geblesseerde Storm van der Laak startte Meerburg met Thijs van der Meer achterin, doch Thijs had wat problemen met de ademhaling en moest al snel vervangen worden door Timur Yavuzturk. Ik moet zeggen dat hij met name in de tweede helft deze rol uitstekend invulde.
Meerburg had het betere van het spel in de eerste helft doch de kansen creëren is het probleem niet maar de afwerking wel. Yassine Bouchnafa en Lars Barthen hadden een aantal 100 % kansen. Fc Lisse kreeg enkele halve kansen maar schoot na een goede actie WEL de 1-0 binnen. Nog voor rust maakte Yassine Bouchnafa uit een goede pass van Yassine el Houari de 1-1.

In de rust aangegeven dat we het achterin moesten dichthouden en vooral de ruimte moesten zoeken. Via combinaties en loopacties zonder bal ruimte creëren voor elkaar.

De tweede helft gebeurde dit ook en we kregen wat meer ruimte en Yassine Bouchnafa voelde zich als een vis in het water. Hij speelde frank en vrij alsof hij al jaren met deze jongens samenspeelde. De 1-2 voorsprong was een kopie van de eerste goal alleen waren de rollen nu omgedraaid. Yassine Bouchnafa speelde Yassine el Houari vrij die met een mooi schot de keeper van FC Lisse kansloos liet. Uiteindelijk was het Lars Barthen die loon naar werken kreeg door een pass van Yassine el Houari op goede waarde in te schatten en deze te verzilveren tot 1-3. De punten zaten in de tas.

We blijven na deze overwinning in de top 4 van de eerste klasse staan met een achterstand van maar 3 punten op de nummer 1 (uitslag van Ter Leede was nog niet “binnen”).

Alle wedstrijden die komen zijn finales.  We gaan weer hard trainen de komende week !

Opstelling Meerburg E1: Rodney Bey; Thijs van der Meer (Timur Yavuzturk); Simon Hazenberg; Jeroen Berk; Yassine Bouchnafa; Yassine el Houari; Lars Barthen

Man of the Match: Yassine Bouchnafa

Toeschouwers: 20