Meerburg E1 verliest na een spannende wedstrijd tegen Voorschoten ´97

27 februari 2012 9:00

Onze E1 moest zaterdagmorgen tegen Voorschoten ´97 een inhaalwedstrijd spelen. Door vakantie en blessures moesten we Bauke Doeven, Thijs van der Meer en Storm van der Laak missen.

We hadden Gianni Budding en Yassine Bouchnafa als vervangers meegenomen.  Voorschoten ´97 heeft een leuk team met voetbal erin.  Met name in de combinaties was de ploeg uitstekend. Een klein handenbindertje in de spits waar Simon Hazenberg zijn handen vol aan had. Jeroen Berk stond tegenover een meisje dat technisch vaardig is en vooral fysiek sterk. Al met al een tegenstander die aardig gewaagd is aan ons.

Voorschoten kwam redelijk snel op 1-0 door een strakke combinatie waarbij onze verdediging werd uitgespeeld. Lars Barthen bracht de stand terug op 1-1. Net voor rust bracht Timur Yavuzturk de stand op 1-2 na een goede pass van Gianni Budding.

Na rust ging het ineens heel hard. Voorschoten ’97 scoorde 3x na mooie combinaties en toch zwak ingrijpen van ons. De ruimte benutten achter onze verdediging met lopende mensen deden ze uitstekend 4-2. Hierna staken ze ons een hand toe door in eigen doel te “klutsen” 4-3. Lars Barthen had goed gekeken naar de goal van Suk bij FC Groningen – PSV en scoorde op bijna dezelfde wijze 4-4.

We gingen vol voor de winst. De lat en de doelman waren echter een sta in de weg.  Het werd heel spannend want ook Voorschoten ’97 probeerde voor de winst te gaan.  Enkele minuten voor tijd scoorden ze de 5-4. Dat het door een eigen doelpunt van ons nog 6-4 werd is meer voor de statistieken.

Al met al een spannende wedstrijd voor de neutrale kijker waarbij het muntje ook de andere kant op kon vallen. Voorschoten ’97 is een leuke ploeg en vooral een sportieve ploeg om tegen te spelen.

Volgende week tegen FC Lisse aanvang 10:00 uur

Opstelling Meerburg E1:

Rodney Bey; Gianni Budding; Simon Hazenberg; Jeroen Berk; Timur Yavuzturk; Lars Barthen; Yassine el Houari en Yassine Bouchnafa

Man of the match: Lars Barthen

Toeschouwers: 24