Bekerwedstrijd Meerburg E9 tegen Bernardus E3 / 3 december.

6 december 2011 8:15

Op deze natte herfstochtend komen we niet best uit de startblokken,na enkele minuten scoort Bernardus de 0-1. We proberen wel druk te zetten, maar Bernardus verovert snel en makkelijk de bal.

Zo gaat het heen en weer en weten we geen vuist te maken tegen deze tegenstander.

Hoogte punten waren de reddingen van onze keep Andreas. Dan volgt er een mooie aanval van Meerburg,Tim die hard uithaalt richting het doel,waar  Abel nog net de bal aanraakt en de 1-1 intikt.

Het regent pijpenstelen en waait ook nog eens flink,de jongens zijn door en door nat.

Vlak voor rust valt de 1-2 voor Bernardus,wat een tegenvaller.

Het fluitsignaal voor de rust klinkt en iedereen spoed zich naar de kleedkamer.

De jongens trillen als rietjes in een koud glas water. Na de jongens moet ingesproken te hebben, startte we aan de tweede helft.

We beginnen weer direct met druk zetten,maar dit is duidelijk een gevaarlijke tegenstander die met counteren voor veel gevaar zorgt.

Achterin weet Boris en Joep zich staande te houden,maar Bernardus blijft met twee man hangen en zijn met de verre uittrappen van hun keep een groot gevaar.

We hebben toch wat kansen,maar het lijkt wel of het dan ook niet meer wil. Iedereen is doordrenkt en koud en denkt waarschijnlijk aan moeders warme chocomelk en de kachel. We sporen de jongens langs de lijn nog eens aan en de laatste vijf minuten gaan in.

We zetten nog eens aan en de bal komt bij Benk,die mooi wegdraait bij zijn tegenstander en schiet,maar ook bij Bernardus staat een er één goed te keepen.

In de laatst minuten is de koek op en wacht iedereen met smart op het fluitsignaal.

Als deze gaat snelt iedereen zich naar de kleedkamers,vandaag even geen strafschoppen.

Helaas verlies voor de beker,maar trots op de vechtlust van onze jongens.

Gerard E9