Meerburg E1 verslaat de koploper VVSB in Noordwijkerhout met 0-3

26 november 2011 22:15

Wederom een vroege uitwedstrijd (08:30 uur) voor onze jongens, dit keer in Noordwijkerhout. VVSB, vooraf een van de koplopers, is een goede ploeg met meerdere doelpuntenmakers (dus niet afhankelijk van 1 persoon), een fysiek sterke ploeg met een aantal technische en ook snelle spelers.

Gezien de wind en mogelijke tegenstand van VVSB werd er iets anders gespeeld.  Simon Hazenberg werd op de technisch sterke en veelscorende aanvoerder gezet. Jeroen moest de gevaarlijke en behendige rechtsbuiten afstoppen. Het werd een echte schaakspel, waarbij een ieder taakbewust speelde en vooral elkaar hulp boden wanneer de voetbal-situatie daarom vroeg. Na 7 minuten wist Lars Barthen de score te openen. Ik had gehoopt op meerdere goals aangezien ik een feller VVSB verwacht in de 2e helft.

De jongens daarop gewezen vooral in deze discipline door te blijven voetballen met een hoofdrol voor Jeroen Berk en Lars Barthen. Niet te geloven wat deze 2 vandaag aan meters hebben afgelegd.

In de 5e minuut na rust bracht wederom Lars Barthen de stand op 0-2. Ik was er nog niet gerust op. VVSB drong wel wat aan en kreeg een aantal corners en vrije trappen. De coaching van doelman Rodney Bey was goed te horen en deed mij goed. In de 14e minuut werd het door een uitstekend uitgevoerde combinatie 0-3 door “wederom” Lars Barthen die hiermee zijn beloning kreeg voor de uitstekende spelopvatting.

Het team heeft als team gespeeld en de 3 punten als team gepakt. Dit is dus duidelijk een overwinning van het collectief te noemen! Ook de geblesseerde Storm van der Laak kwam zijn team-maatjes aanmoedigen, Storm klasse!

De 0-3 werd uiteindelijk over de streep getrokken en de 3 punten zaten in de tas, in punten staan we nu gelijk met VVSB doch hebben daar 1 wedstrijd minder voor nodig gehad.

Jongens wederom een uitstekende teamprestatie waarin vandaag wat mij betreft 2 spelers tot man of the match ga bekronen: Jeroen Berk en Lars Barthen

Opstelling: Rodney Bey; Bauke Doeven; Simon Hazenberg; Jeroen Berk; Thijs van der Meer; Timur Yavuzturk; Yassine el Houari en Lars Barthen

Aantal rode/gele kaarten: geen

Aantal toeschouwers 16