Dik verdiende winst voor de E3.

26 november 2011 21:45

Op deze kille zaterdagochtend stond er een belangrijke wedstrijd op het programma voor de heren van Meerburg E3. In vier wedstrijden, met vaak heel aardig voetbal, was er een puntje bij elkaar gesprokkeld.

En dat was er maar een meer dat de tegenstander van vandaag: RKAVV E3. Een heus ‘degradatieduel’ dus. Rien en Gert hadden de jongens echter goed geprepareerd in de Instructiekamer. Ze begonnen het duel geconcentreerd en scherp. Er werd goed doorgejaagd op het middenveld en zo ontstond al snel de eerste kans die Sjoerd beheerst in de hoek schoof. 1-0. Daarmee was de ban gelijk gebroken. Er werd misschien niet eens zo heel goed gevoetbald (iets te veel met de bal lopen), voor de goal was iedereen scherp. En verdedigend werden er maar weinig duels verloren. Meerburg liet duidelijk zien dat dat ene puntje een vergissing is. Onder andere door goals van Lekan en Ab, die prachtig een al even mooie voorzet van Emiel binnen vloog, liep Meerburg tamelijk eenvoudig uit naar 6-0. Vlak voor de rust wisten de gasten uit Leidschendam een ere treffer te maken.

Na de ‘thee’ veranderde het spelbeeld nauwelijks. Het fysiek sterkere RKAVV wist wel menig aanval te onderbreken, ook omdat de duels  iets te veel werden opgezocht. Meerburg bleef echter op alle fronten de bovenliggende partij en liep via Dyani (1), Emiel (1), Sjoerd (2), Lekan (3) en Ab (3) uit naar een ruime 10-2 overwinning. Een uitslag die nauwelijks geflatteerd genoemd kan worden. De blik kan qua stand weer naar boven worden gericht. Met de punten in de zak liepen de jongens tevreden naar de kleedkamer waar Zwarte Piet heel toepasselijk voor iedereen de chocoladeletter W van Winst had klaar gelegd (of was het toch een omgekeerde M van Meerburg…?)

Hugo-Jan Ruts