Meerburg E2 voor 13e achtereenvolgende keer ongeslagen!

26 november 2011 21:45

Vanmorgen mocht onze E2 om 10.00 uur aantreden tegen en bij Noordwijk E2. Analyse van deze tegenstander op papier leerde dat zij bij de huidige koploper (Katwijk) slechts met 1 – 0 hadden verloren. Sowieso bijzonder aan dit team is het aantal doelpunten wat zij na 4 wedstrijden voor en tegen hadden gerealiseerd: 9 voor en 7 tegen.

En dat gaf dus al aan dat ze verdedigend het een en ander in huis hebben, maar aanvallend niet altijd even succesvol zijn gebleken. Dat is ook gelijk het verschil met onze E2: wij scoren erg makkelijk, echter verdedigend kregen wij ze ook regelmatig om de oren… (23 voor en 14 tegen). Hoofdoorzaak voor vele doelpunten tegen is, zeker ten opzichte van het begin van het seizoen, dat de 3 aanvallende middenvelders er te lang over doen om bij balbezit tegenstander de aansluiting te zoeken met onze 3 verdedigende middenvelders. Met als resultaat dat er een gat ontstaat op…..  het middenveld.

Sem en Stefan waren er afgelopen woensdag met de training niet bij dus dat maakte het voor ons als coaches makkelijk om de beginopstelling te maken. Gianni was erbij, echter alleen om te kijken. Het gaat beter met zijn heup en met een beetje geluk mag hij volgende week weer meedoen.

Er stond veel wind in Noordwijk, en dat bleek tijdens de wedstrijd. Ballen over de achterlijn rolden soms wel heel erg ver door ( men had geen sloot, dat dan weer niet J). Na enige over en weer acties (1e helft hadden we wind tegen) en goed reddingwerk van keeper Ruben, waarbij onze mannen er net als bij de training afgelopen woensdag goed tegenaan gingen, werd in de 20e minuut de score geopend door Rick. 0 – 1.

Na de pauze, en dus wind mee, ging het een stuk beter. De tegenstander werd geheel op eigen helft teruggedrongen en bij balbezit keeper wist deze - doordat onze voorhoedespelers bovenop de verdedigers van Noordwijk zaten - heel vaak niet wat hij ermee aan moest: prachtig om te zien!

Na enkele fraaie reddingen van de Noordwijkse keeper werd Rick op links fraai aangespeeld. Een sprintje van 15 meter en een mooi hoog schot in de rechterbovenhoek werd beloond: 0-2! Verdiend.

Er volgden nog enkele spannende momenten - gelukkig meestal voor het doel van Noordwijk - echter een derde treffer zat er niet meer in (nog wel een bal tegen de paal van Rick en enkele ‘bijna’ goals van Sem, Yassine, Steven, Tom, Mees, Stefan en David): eindstand 0 – 2!

Heel positief aan vandaag is dat we de nul hebben vastgehouden, iets dat sinds 3 september niet meer gelukt was! Ook erg goed was het met z’n allen vastzetten van de tegenstander op eigen helft.

En het belangrijkste leerpunt: we gaan proberen de bal nog beter met elkaar rond te spelen.

Als je de bal (bijna)hebt , kijk dan eerst even om je heen (wel snel natuurlijk!) zodat je de beste keuze kan maken wat ermee te doen. Dit voorkomt:

het blind wegschieten van een bal

het met de bal proberen door een tegenstander heen te lopen en

voorkomt dat  jezelf vastloopt.

Dus:

Bal controlerend aannemen, vervolgens om je heen kijken en/of actie maken en tot slot:

scoren of afspelen aan medespeler.

Aanstaande zaterdag mogen we aantreden bij Roodenburg E1. We kennen hen nog goed van de vorige ronde, het werd toen een zwaarbevochten 6 – 7 voor ons. We zijn dus gewaarschuwd…

Harrie