Roodenburg E1-Meerburg E3 stond vandaag op het programma

15 november 2011 12:30

Op papier een lastige tegenstander. Dus was het nodig om geconcentreerd en scherp te starten. Dat deden onze helden gelukkig ook. Maar Roodenburg was niet alleen op papier een goede tegenstander, op het zanderige kunstgras stonden ze hun mannetje.

Kansen aan twee kanten. Roodenburg fysiek en individueel sterker, Meerburg voetballend misschien iets beter, prima combinerend en snel de bal het werk laten doen. In een gelijk opgaande wedstrijd kwam Meerburg op een 0-1 voorsprong. Niet veel later wist Roodenburg via een strafschop (mag dat bij de E’tjes?) de stand op gelijke hoogte te brengen. Meerburg kreeg een aantal flinke kansen om weer op voorsprong te komen. Lat, een prima keeper of wat pech stond dat in de weg.

Vijf minuten voor de rust moet Yoa (‘man van de wedstrijd’) plots even naar de kant na een ongelukkig actie van zijn tegenstander. Met die snelle wissel was de organisatie in de achterhoede even weg. Roodenburg maakte daar gretig gebruik van. Binnen een paar minuten lagen er uit drie aanvallen ook drie ballen in het net. Een wat geflatteerde 4-1 achterstand.

Vertrouwende op het goede voetbal werden de mouwen voor de tweede helft gewoon weer opgestroopt. Al snel kon Senna de aansluitingstreffer maken. En niet heel veel later werd het via Lekan 4-3 en zelfs 4-4. De spanning nam zichtbaar toe, vooral ook aan de kant. Er ontspon zich een prachtig voetbal-duel. Beide teams bleven goed voetballen en gingen alle twee vol voor de winst. Kansen over en weer. Keeper Olivier hield met een paar prachtige reddingen Meerburg in de race. Maar op een aanval had zelfs hij geen antwoord. Roodenburg kwam op een 5-4 voorsprong. Meerburg kreeg nog een paar kansjes om toch weer langszij te komen, maar daar kwam het helaas niet van.

Met maar 1 puntje uit drie wedstrijden is de oogst in dit competitie seizoen aan de magere kant voor de E3. Zeker na de mooie bekercompetitie, zonder puntverlies. Maar met het getoonde spel van vandaag komen die punten in de komende weken vanzelf!

Hugo-Jan Ruts