E13 verslaat Nieuwkoop E8: 2-1

7 november 2011 14:15

Na de bliksemstart in de competitie van vorige week (6-3 winst) wilden onze jongens dit graag doorzetten met een overwinning tegen Nieuwkoop.

Doordat Wendelin met vakantie was en Samuel er ook niet was had het team geen wissels. Fijn dat iedereen dan een hele wedstrijd kan spelen, maar vervelend als er iets mis gaat.
Voor de wedstrijd maakte het team door een gezamenlijke yell in de kleedkamer duidelijk wat ze vandaag wilden: WINNEN.

De eerste helft begint veel belovend. Ondanks het mooie weer regent het toch kansen voor de E13. Het vizier van Thijs, Daan en Steyn staat echter nog niet helemaal scherp. Een doelpunt hing in de zonnige lucht. Maar die viel helaas aan de andere kant, een mooi schot dat achter keeper Pepijn belandde.

De laatste paar wedstrijden heeft ons team grote ervaringen opgedaan met het goedmaken van opgelopen achterstanden en het publiek raakt er steeds minder van onder de indruk. Het team gaat gewoon door waar het opgehouden was en het doelpunt valt alsnog door een verrassende actie van Steyn die de 1-1 achter de Nieuwkoopse keeper schuift.

In de rust bleek dat Daan in de aanval een flinke teenblessure had opgelopen en eigenlijk niet verder kon. Omdat er geen wissels waren beet onze held flink op zijn tanden en betrad weer het veld voor de tweede helft.

De training en de toespraken van trainer Jeroen hadden hun uitwerking: de verdediging met vooral Sam en Abdi steunde de aanval als dat kon en de aanval deed dat andersom als het moest. Heel goed mannen!

Tijdens een van de aanvallende acties gebeurde dan toch waar iedereen op hoopte: de 2-1 door topscorer Steyn! Daarna kan Daan (man van de wedstrijd) toch niet verder en werd in alle haast vervangen door supersub Tim Franssen. Tweede-helft-keeper Joel hield met een paar fantastische reddingen zijn doel schoon.

Dat er geen zegen op de teams voor deze wedstrijd rustte bleek uit de vele blessures: tweemaal lag een Nieuwkoopse speler met een geraakt hoofd op de grond (bij één van deze acties voorkwam hij wel de 2-2…) en ook Thijs was gevloerd. Helaas kon ook Tim al snel vanwege misselijkheid niet verder. De wedstrijd schommelde naar het eind en toen konden we eindelijk juichen!