Zaterdag 05-11 / Wedstrijd Meerburg E9 uit tegen Alphense Boys E9

7 november 2011 0:15

Na de verloren wedstrijd van verleden week thuis tegen Bernardus (overigens met het best vertoonde spel tot nu toe), gaan we weer met frisse moed naar Alphen toe, voor de wedstrijd tegen Alphense Boys.

We gaan voortvarend van start en zetten direct druk. Binnen twee minuten staat het 0-2 voor Meerburg, door twee mooie doelpunten van Abel en Tim.

De eerste helft is Joep gestart als keeper,omdat Andreas zich vlak voor de wedstrijd blesseerde aan een ijzeren deurmat. Na de twee doelpunten blijft het in de eerste helft vrij rustig, de tegenstander houdt het tempo laag en wij gaan hierin mee.

Na de rust gaat Sem keepen en gaat Andreas proberen te voetballen. Na een paar minuten is duidelijk dat de blessure meevalt,hij speelt een paar maal mooi zijn tegenspeler uit.

Dan na mooi aanvallend werk van Thom,bereikt de bal Tim die dan prachtig de 0-3 inschiet.

Het feest kan beginnen,zodra de tegenstander de bal speelt, zetten wij veel druk. Dit resulteert dan weer in balbezit. Thom weet dan via de flank Bas te bereiken, die dan mooi de 0-4 intikt.

Na enkele minuten volgt er een corner voor Alphense Boys,zij scoren de 1-4 en hebben hun eer gered.

Vijf minuten voor het einde van de wedstrijd,speelt Benk de bal aan Abel die dan knap de 1-5 maakt.

De spelers van Alphense Boys krijgen nog twee kansen om door te breken,echter wij hebben Boris als slot op de deur. Wat een overzicht en rust heeft hij zeg,echt een zekerheid achterin.

Vanaf de middenstip wordt direct weer de bal veroverd en speelt Joep de bal mooi door naar Bas, die dan de 1-6 maakt.

De wedstrijd gaat verder en in de laatste minuut komt Benk van rechts, die twee man uitspeelt en de 1-7 scoort. Een heerlijke wedstrijd, met een mooie score.

Gerard E9