Meerburg wint uit van E-selectie ARC

1 november 2011 19:15

Maandagavond moesten onze jongens aantreden tegen ARC voor de eerste wedstrijd in de 9 tegen 9 competitie van de KNVB. Een pilot-competitie in West 2 afdeling.

Het was even wennen, grootte van het veld, buitenspelval, 3x 20 minuten  en met 9 spelers spelen. Vanuit de E2 deden we een beroep op Sem Durve, Steven van Leeuwen en Tom Klumperman. Met de 8 E1 spelers (Yassine el Houari is nog steeds geblesseerd) gingen we op weg naar Alphen.

De trainer-coach en leider werden onthaald door een haag van ouders! Wellicht een initiatief van Marcel Barthen , het was helemaal leuk om mee te maken!

Voor aanvang had ik een opstelling gemaakt, waarbij we met 1 centrale middenvelder gingen spelen in de persoon van Storm van der Laak, ik moet zeggen het ging hem zeer goed af, een echte kleine, maar ook “giftige” strateeg.

In de eerste 20 minuten werd duidelijk dat de jongens nog even op hun plaats gewezen moesten worden, dit ging echter steeds beter. In de 2e 20 minuten nam Meerburg de leiding via Lars Barthen. Hierna vond ik Meerburg een overwicht hebben. Met name op het middenveld, dit had natuurlijk ook te maken met het goed inschuiven van Simon Hazenberg. Dezelfde Simon Hazenberg scoorde de 0-2. ARC kwam op 1-2 na een mooie actie van een van de voorwaartsen die goed werd afgemaakt.  Juist toen ARC dacht de 2-2 te maken, sloeg Meerburg toe! De 1-3 werd gescoord door Thijs van der Meer, na deze goal was de kracht weg zowel bij ARC als bij Meerburg. ARC kreeg nog enkele kansen en ook Meerburg liet zich niet onbetuigd. De scheidsrechter floot af en de eerste punten in deze competitie zitten in de tas.

Opstelling: Rodney Bey; Bauke Doeven; Simon Hazenberg; Jeroen Berk; Tom Klumperman (Sem Durve); Storm van der Laak (Steven van Leeuwen) Thijs van der Meer;  Lars Barthen en Timur Yavuzturk

Aantal toeschouwers 17

Rode/gele kaarten: Geen

Ik wil een speciaal woord richten aan de E2 invallers die het uitstekend deden, Tom Klumperman speelde heel gedisciplineerd aan de linkerkant en koos zijn momenten om mee naar voren te gaan, schakelde ook goed om.

Sem Durve verving Tom Klumperman en deed dat naar behoren, hij werkte keihard en was geconcentreerd.

Steven van Leeuwen speelde een uitstekende wedstrijd en liet zien over voetbal-intellect te beschikken. Ging zelfs 1x met de bal ervandoor richting de goal vanaf de rechterkant van het middenveld

Over 2 weken de return bij Meerburg

Frank Paap