Meerburg D1 doet zichzelf tekort

26 september 2013 12:30

Na 3 gewonnen partijen in de bekercompetitie stond woensdagavond de inhaalwedstrijd tegen Alkmania op het programma. De D1 is in goeden doen en dat bleek ook tijdens de oefenwedstrijd van vorige week tegen Alphense Boys D2, waar er echt fantastisch gespeeld werd.

Niets leek dus een goede wedstrijd van Meerburg-kant in de weg te staan.

De wedstrijd startte eigenlijk al niet goed voor Meerburg. Op het laatste moment moest de opstelling aangepast worden waardoor Bauke centraal in de verdediging kwam te spelen en Emil uit de D2 direct voor de leeuwen geworpen werd op linksbuiten. Dat de automatismen dan ontbreken is logisch en Meerburg was dan ook zoekende. Toch speelden we het grootste gedeelte op de helft van Almania maar lukte het maar niet een fatsoenlijke kans te creeeren. Omdat we steeds in de trechter liepen bij Alkmania en hun aanvoerder werkelijk elke bal onderschepte, kwamen we niet verder dan afstandschoten die kracht tekort hadden. Alkmania kwam er eigenlijk niet aan te pas en met een corner en een verdwaalde voorzet waren de gevaarlijke momenten gereduceerd tot twee.

De tweede helft begon zoals de eerste helft met een overwicht voor Meerburg, verschil was wel dat de buitenspelers veel meer ruimte maakten voor de middenvelders die daardoor beter in het spel kwamen. Toch lukte het weer niet de defensie te kraken en je zag langzaam de moedeloosheid toeslaan. Matthias kwam nog wel vrij voor de keeper maar de keeper verrichte hier goed werk Alkmania kwam beter in het spel en speelde meer en meer op Meerburghelft. Dit resulteerde in de eerste echte kans direct in een doelpunt. Kort daarna kreeg Alkmania ook nog een twijfelachtige penalty en stond er 2-0 op de borden. Hierna begon Meerburg echt aan te dringen en kon Alkmania zich beperken tot verdedigen. Dat ze er een aantal keer zeer gevaarlijk uitkwamen via counters is inherent aan de aanvallende speelwijze van Meerburg, ook aan de inzet lag het niet want er werd hard gewerkt. Helaas kwam de aansluitingstreffer te laat, wat overigens een fantastische goal was. Via een schitterende solo langs drie verdedigers werd de bal hoog in de goal geschoten. 2-1 was dan ook de eindstand.

Tijd om de wonden te likken en ons weer te richten op de volgende wedstrijd. Je hebt soms van die wedstrijden dat het niet lukt en je ondanks een veldoverwicht geen goals kunt maken. Aan de trainers de taak om het voetbalgogme op te roepen om in dit soort wedstrijden de spelers middels een individuele actie of splijtende pass de wedstrijd toch te laten beslissen. Met het talent in deze groep moet dat mogelijk zijn en daar hebben we ook alle vertrouwen in!

Zaterdag wacht de thuiswedstrijd tegen UVS D2 om 8.30.