Voetbalkampweekend B1 en B2

7 juni 2010 16:45

Ook de B1 en de B2 zijn op voetbalkamp geweest
Op zaterdag stond er een oefenwedstrijd tegen de Warnsveldse Boys op het programma en op zondagochtend een toernooi bij Concordia in Wehl.

Gedurende de gehele competitie trokken de B1 en de B2 met elkaar op.
Zo is het regelmatig voorgekomen dat de hoofdtrainers van de B1 (Coen Stuurman en Phillip v.d. Zwan) tijdens de training of gedurende een wedstrijd kwamen kijken bij de B2. Andersom gebeurde ook. Als de B1 thuis speelde keken de trainers/leiders van de B2 mee over de schouders van de hoofdtrainers. Ik wil maar gezegd hebben dat dit redelijk uniek was en is.

Toen de B2 dan ook kampioen werd, werd dat gedeeltelijk in gezamenlijkheid gevierd. Op zich een logische zet omdat gedurende het seizoen ook over en weer spelers werden geleend.

Als je een heel seizoen op deze manier met elkaar omgaat, kan je dat zo maar niet aan het einde van het seizoen laten voorbijgaan. Al vrij snel werd besloten om een weekend met elkaar op te trekken en uiteraard moest er een groot voetbal element in het programma zitten. Gekozen werd om deel te nemen aan het B-toernooi bij Concordia in Wehl. De overnachtingen zouden plaatsvinden in een echte boerderij. Er werden naast de trainers nog een paar beleiders gezocht en met elkaar werd een programma in elkaar gezet.
Ed Romijn, een groot fan van het toernooi bij Concordia Wehl, ging ook mee. Twee weken er voor had Ed al een programma in elkaar gezet voor de E en F. Hij is dus geen onbekende in de omgeving van Wehl.

Vrijdag 28 mei 2010 werd afgereisd richting Warnsveld waar de boerderij werd gehuurd. De avonduren werden ingevuld met een heus darttoernooi en een pokertoernooi. Ook mocht het klaverjassen niet ontbreken.

De ultieme uitdaging voor het klaverjassen was en is natuurlijk het verslaan van Ed Romijn. Tot twee keer toe is het gelukt om Ed en zijn maat (Hans Kransse) te verslaan en het mag gezegd worden met grote verschillen. Je zult begrijpen dat dat even slikken was voor Ed. Hij zegt wel een goed verliezer te zijn, maar wij weten inmiddels beter. Het lag natuurlijk niet aan hem, maar aan zijn maat. Nou ja......we kennen hem een beetje.
Al met al heel gezellig. Voor de zaterdag 29 mei was zowel voor de B1 als ook voor de B2 een oefenwedstrijd georganiseerd bij de Warnsveldse boys. De B2 heeft de oefenwedstrijd verloren en de B1 gewonnen. Maar ja....................eerlijk is eerlijk het waren oefenwedstrijden. De zondag daarop zou het er pas echt serieus aan toe gaan.
Ik kan nu een heel lang verhaal vertellen over voetbalinzicht, visie e.d. , maar dat doe ik niet.

Wel wil ik aandacht besteden aan de uitslag. De B1 eindigde niet bij de eerste 3 en de B1 ja..................hoe kan het ook anders werden eerste in hun poule.

Aansluitend aan het toernooi werd de terugreis naar Zoeterwoude aanvaard en werd het weekend afgesloten met een chinese maaltijd. We kunnen terugkijken op een zeer geslaagd weekend en het is zeker vatbaar voor herhaling.

Namens alle trainers en begeleiders,

Jan Boom