B6 word geholpen!

29 maart 2015 0:45

Na een geweldige ochtend met onze F1 stond er vandaag nog een uitdaging op het programma, zou onze B6 vandaag weer een goed resultaat neer kunnen zetten?

Eenmaal thuis aangekomen even met mijn achtervolgende vriend de stofzuiger door het huis gegaan, want sinds onze nieuwe huisgenoot Mats er rondloopt is dat geen overbodige luxe!

Half 2 inmiddels tijd om weer terug te keren naar Meerburg en He! Daar kom ik Hidde weer tegen en natuurlijk weer een knuffel!

Hidde was wat teleurgesteld de D1 had verloren van koploper DSO met 6-0 maar geen schande vind ik onze D1 speelt wel hoofdklasse, en om je daar te handhaven is gewoon erg lastig.

Langzaam komen de B6 spelers binnendruppelen, je ziet dat ze er  zin in hebben dat blijkt ook uit onze whats up groepsapp.

Met enige regelmaat zie je berichten van ik heb er zin in! En kijk dat is waar voetbal om gaat!

Het helpt natuurlijk ook als je lekker voorin meedoet!

Helaas waren we ingedeeld op veld 3, ik vind dat een mistroostig veld, om daar te spelen, om van de dug-out maar niet te spreken! Ik stoot daar altijd mijn hoofd tegen, nu is het wel zo hoe kaler je word hoe meer je het gevoel hebt dat je je hoofd ergens tegenaan stoot.

Tegenstander vandaag het lager geklasseerde BSC 68 maar daar waarschuw ik mijn spelers elke keer voor.

De B6 speelt vaker goed tegen teams die hoger in de competitie staan, vaak gaan ze op in het spel van een mindere tegenstander, het word dan slordig en daar moet je ook je punten pakken!

Net zoals bij de F1 in de kleedkamer heb ik ook nu weer een redevoering gegeven dat ze hun eigen spel moesten spelen, doen waar ze goed in zijn, tikkie takkie voetbal, en op het juiste moment de diepte zoeken.

De eerste helft speelde we met een flinke tegenwind, zaak is het dan om de schade te beperken tot de rust, de bal laag houden en goed te combineren, echt lastig hadden we het niet, Tijn scoorde zelfs de 1-0 zo gingen we ook de rust in.

In de rust aangegeven dat de einduitslagen van SJZ en Hazerswoudse Boys voor ons positief zijn indien wij deze wedstrijd winnend af zouden sluiten.

Wilbert Korte  stond op veld 1 te kijken en vroeg naar de tussenstand, ik antwoorde 1-0 voor met straks de wind in de rug, hij antwoorde met,  ik verwacht van jou als trainer vandaag 6 winstpunten ( F1 en B6 ) ik dacht bij mezelf, ja hij legt de lat wel hoog voor mij!

Nu de tweede helft was eenrichtingsverkeer, ik kon ook spelers  op een andere positie neerzetten dan waar ze normaal spelen, het is prima om eens te kijken in de keuken van een ander,  zo stond Jan opeens op de nummer 10 positie dat deed hij overigens prima.

We liepen snel uit naar een geriefelijke voorsprong, doelpunten van Pascal,  2 x Bas met een schitterende omhaal, waarvoor veel applaus kwam, en Gijs die normaal rechtsback staat scoorde ook 2x.

Zo is dit team multifunctioneel aan het worden, en ik denk dat ook voor de ontwikkeling van deze jongens dit zeer positief is.

Uiteindelijk wonnen ze de wedstrijd met 6-0, terwijl we geholpen werden door Stompwijk en RCL die onze concurrenten punten afsnoepten.

Zo is het verschil nu met onze concurrenten 5 en 6 punten in theorie maar deze concurrenten hebben nog een aantal inhaalwedstrijden te gaan.

Volgende week geen competitiewedstrijd maar onze leider Bart Jungmann  heeft wel een oefenwedstrijd kunnen regelen om de positieve flow erin te houden.

Andre B ( blijf ons volgen de B6 ).