Meerburg JO10-1 grijpt er net naast!

Meerburg JO10-1JM

Ter Leede JO10-1

Hoofdklasse 5

8 februari 2020 15:00

Op het mooie uur van 15:00 uur op zaterdag, alle ouders hadden ruimschoots de tijd gehad om alle boodschappen te doen, trad Meerburg op tegen een op papier mooie tegenstander, Ter Leede uit Sassenheim.

Ca. 2 uur voor aanvang kwam het vervelende nieuws dat Luuk geveld was door de griep, gelukkig had team-captain Remco een passende vervanger opgesnord luisterend naar de naam Floris uit de JO10-2. Dus we traden op volle oorlogssterkte aan op het veld. Na een laatste verkwikkende peptalk van onze bagwanleider Erik begon het eerste kwart.

Al snel bleek dat de tegenstander fysiek behoorlijk aan de wedstrijd begon. De mannen van Meerburg waren hiervan even onder de indruk. Maar Ter Leede maakte hier wel gretig gebruik van. Helaas was door een goed schot van Ter Leede een achterstand een feit, 0-1. Meerburg liet zich niet uit het veld slaan, en mede door Semmy kwam Meerburg beter in de wedstrijd. Semmy manoeuvreerde zich knap vrij en schoot verwoestend op de goalie van Ter Leede, die hij tenauwernood tegen hield. Dit gaf perspectief voor het vervolg van de wedstrijd. Danyel regeerde als van ouds als mid-mid en mooie steekpassjes. Maar de afronding wilde maar net niet lukken. Met de 0-1 achterstand werd het eerste kwart afgesloten.

Tijdens de teamtalk waren de mannen het snel eens dat de punten gewoon in Zoeterwoude moesten blijven, want voetballend hadden wij meer kwaliteit in huis…..

En door…..Het 2e kwart in. Meerburg ging heerlijk voetballen en de toeschouwers gingen er eens lekker voor staan. De ene mooie combinatie na de andere werd door Meerburg op het veld gelegd. Dit beloofde veel goeds voor het verdere verloop van de wedstrijd….Niet dus….er liep bij Ter Leede een kerel rond, die blijkbaar al van jongs af aan met kisten bloembollen heeft moeten sjouwen, want die was zeker een kop groter dan onze jongens. Het bleek dat deze jongen beschikte over een prima rechterbeen en dat demonstreerde hij dus even. 0-2 werd de stand.

De Sassemmers dachten in dit kwart de wedstrijd af te maken, maar Pepijn dacht hier anders over, hij stond vandaag de ballen uit alle hoeken van het doel te rapen, en Ter Leede werd moe van de tomeloze inzet van onze laatste man Tjebbe. De wedstrijd werd met de minuut fysieker.

Dit was enkel koren op de molen van de Meerburgers en er werd met nog meer passie en inzet gespeeld. Na een knappe onderschepping van Floris, die de bal meegaf aan Guus, werd de bal bezorgd bij onze Bo. Die aarzelde niet en haalde knap uit in de linkerbovenhoek. BOTS! 1-2!

Aan de limonade dan maar…Euhh nee laat maar zitten, deze was wederom niet best te noemen. Dan maar verder met de wedstrijd. De Meerburgers gingen van kiet alsof zij hun laatste wedstrijd speelden. Dit ging gepaard met lange ballen. Semmy bediende de mid-mid Guus, die kreeg de bal, aarzelde niet en haalde de trekker over. Hoppaaaa 2-2 stond op het scorebord.

De volgende aanval door Ter Leede die meer en meer het befaamde kick & rush voetbal op de mat legde werd stijlvol onderschept door de rechtsachter Pepijn. Die de bal inleverde bij Guus die met een splijtende pass Bo op weg stuurde richting de goalie van Ter Leede. Maar de bal was net niet haalbaar voor Bo.

Meerburg speelde beter en beter en de vermoeidheid van beide partijen sloeg meer en meer toe. Maar beide teams bleven ervan overtuigd dat zij de punten vandaag mee zou nemen.

Als de toeschouwers dachten dat het tempo in het vierde kwart niet hoger kon kwamen zij bedrogen uit. Beide teams schakelden over in de overdrive, en de inzet werd alles of niets.

Danyel stond als een volleerd keeper alle ballen uit het doel te rapen. Hij hervatte snel het spel en via de kluts kwam de bal bij Floris die Guus bediende en op zijn beurt Semmy op weg stuurde naar de keeper van Ter Leede, die met al zijn macht het schot van Semmy pareerde, maar de rebound van Semmy was hem toch te veel, 3-2.

De 4-2 kwam snel hierna door Semmy via een mooi tiki takka spel over meerdere schijven.

Zo, wedstrijd op slot gooien en de resterende minuten uitspelen. De toeschouwers, waren al bezig met de tijd na de wedstrijd, want dat kon niet meer mis gaan zou je denken.

Niet dus….Ter Leede en dan met name de jongen die al eerder in de wedstrijd zijn rechterbeen demonstreerde vond het plots nodig om met 3 geplaatste schoten de eindstand op 4-5 te bepalen.

Moet gezegd worden, dat al deze schoten snoeihard waren en goed geplaatst. Onze goalie Danyel deed alles wat hij kon om die ballen te pareren, maar bracht geen soelaas.

Grievend is dat dan toch, dat we ondanks een beter spel, tomeloze inzet toch de punten richting Sassem moet sturen.

Het geeft wel aan, dat onze boyzzz zich prima kunnen handhaven in de Hoofdklasse, en dat zorgt voor een gepaste trots van de toeschouwers.