“Zo ken je ons niet he”

Laakkwartier JO14-1

Meerburg JO14-2

2 november 2019 10:00

Na een lange rustperiode moest er afgelopen zaterdag  gespeeld worden tegen Laakkwartier. Op een druilige dag was het zoeken naar een parkeerplaats. De kantine straalde weer een ouderwets voetbalsfeertje uit. Met foto’s van de goede oude tijd. Wachtend op de koffie en thee kwamen we in gesprek met twee spelers van Laakkwartier, die vol overtuigen meedeelde dat zij een echte tikkie-takkie elftal waren en een spits hadden die uit elk hoek het doel wist te vinden. De jongen deelde ook nog mee: ja want jullie kennen Laakkwartier alleen op een andere manier he? Waarop wij neutraal antwoorden dat de club Laakkwartier ons geheel onbekend is, maar goed om dit vooraf te weten, want de afgelopen wedstrijden heeft onze JO 14-2 geen punten opgeleverd.

Op een regenachtige dag hoop je als trainer toch in een droge dugout te zitten. Ook voor de spelers is dit een heerlijke gedachte. Helaas waren de dugouts van dermate kleine afmeting en volledig verkeerd geplaatst dat alle stoelen nat waren dan wel nat werden. Gelukkig zijn de jongens weer verwend met mooie fleece dekentjes, zodat de reserves Rik, Luca en Teis er warmpjes bij zaten.

De eerste 20 minuten waren de beide teams goed aan elkaar gewaagd, maar echte kansen kwamen er niet. Maar in de 21e minuut ging het echter mis. 1-0, 2-0 en 3-0 werden te snel gemaakt. Toe te schrijven aan slechte dekking en slappe instelling. In de rust moest trainer Huig de jongens dan ook flink op scherp gaan zetten. Na de rust ging het een stuk beter. Meerburg kreeg nu zelf ook een paar leuke kansjes en hield de deur op slot. In de laatste 10 minuten ging het toch weer mis 4-0. Tja en toen dacht kwam er een duel in de 16 en beslist de scheidsrechter voor een penalty. Die mooi nog een keer overgenomen mocht worden, omdat Laakkwartier te vroeg inliep. Met een 5-0 stand kon men van het veld aflopen.

Doel: Joram; achterin: Bas, Jonah, Micha en Kjeld; midden: Wout, Teun en Olivier; voor: Xavi, Ryan en Joshua. (Rik voor Teun, Luca voor Xavi en Teis voor Kjeld)