Op de valreep maar één punt

Meerburg JO14-2

Laakkwartier JO14-1

14 december 2019 10:45

Na een weekrust stond afgelopen zaterdag dan toch de laatste competitiewedstrijd op het programma. Thuis tegen het nog ongeslagen Laakkwartier. Deze dag moesten we het doen zonder drie spelers. Een speler moest afgelopen woensdag helaas lijfelijk ondervinden dat een auto toch echt sterker is dan een fiets. Gelukkig kwam hij er met wat blauwe plekken goed van af, maar voetballen kon hij dit weekend nog niet. ”Anders hadden we echt met zijn allen naar het ziekenhuis gekomen hoor, jongen”, zei trainer Huig. Direct kwamen de beelden van een supermarktreclame voorbij. Met maar 11 spelers was de wens van het technisch duo om versterking. Gelukkig was Cis bereid om mee te doen. Zo had deze jongen toch nog een wedstrijd dit weekend. Altijd leuk toch, een wedstrijdje spelen.

Met een donkere lucht boven het veld werd er geconcentreerd aan de wedstrijd begonnen. De tos werd gewonnen en er werd van helft gewisseld. De eerste helft met tegenwind voetballen is altijd een lastige keuze. Maar Meerburg liet duidelijk merken dat zij zich niet zomaar gewonnen zouden geven. Als leeuwen werd er verdedigd en werden er niet veel kansen weggegeven. In die enkele situatie waarin Laakkwartier toch kon doorbreken was het keeper Joram die zijn doel schoon hield. Zo tikte de minuten door en kwam er geen zwakke momentjes. “We spelen goed. Als je met wind tegen zo speelt dan is dat knap hoor”, zei trainer Andre, die ook vandaag weer moeite had om voor zijn eigen Duck out te blijven staan. Tja hij gaat gewoon op in de wedstrijd en vergeet zijn omgeving. Het idee werd geopperd om misschien een lijn/ketting aan te schaffen, maar dan moeten dit er wel twee zijn en dat wordt dan ook weer een knoeiboel.
Na 25 minuten kwam de eerste wissel, omdat de reserve nu eenmaal ook aan de beurt moest komen. Xavi dacht bij een uitbraak van Laakkwartier om eens aan de noodrem te trekken. De sliding die hij maakte zag er niet zo gunstig voor hem uit, maar gelukkig was hij in staat om door te voetballen. Dat was maar goed ook want op de linkerkant was veel ruimte, omdat het spel zich met name aan de rechterkant afspeelde. Zo kwam de bal bij Teun die een mooie dieptebal gaf op Xavi. Hij rondde het mooi af. 1-0 was een feit. Met die stand kon de limonade gedronken worden.

In de kleedkamer van Laakkwartier zal er wel een donderpreek gehouden zijn, want zij begonnen na rust een stuk fanatieker. Binnen 5 minuten kwam dan ook al de gelijkmaker. “Jammer die komt veel te vroeg”. Met wind mee voetballen is niet zo makkelijk als je zou denken. Meerburg is toch meer gewend om in combinaties te voetballen. “Denk in de diepte”, riep de technische staf regelmatig. Maar elke dieptebal rolde meters door. Dan zou je verwachten dat er eens van afstand geschoten zou worden, maar ook dat werd niet gedaan. Waarom eigenlijk niet? Geen idee.

Vanaf de  linkerkant mocht Micha een corner nemen. Met een beetje wind kwam de bal voor Cis, die op doel schoot. Helaas werd de bal geblokkeerd en kwam voor de voeten van Teis. Hij haalde uit. GOAL 2-1! Het is ongekend. Ook een aantal minuten daarna kwam er nog een opgelegde kans, maar die kon Luca helaas niet verzilveren. Dan was het feest helemaal compleet geweest. In de 35e minuut (of misschien iets eerder) kreeg Laakkwartier toch de ruimte om uit te halen. Via binnenkantpaal ging de bal toch in het doel. Hoe zuur is dat. Laakkwartier vierde dit doelpunt alsof ze de CL hadden gewonnen. “Dat wil ook wel iets zeggen over ons spel hoor”. Waar JO 14-2 6 weken geleden nog kansloos met 5-0 verloor, spelen ze nu gewoon 2-2! “Trots ben ik op deze jongens!”

Doel: Joram; achterin: Wout, Rik, Jonah en Bas; midden: Teis, Micha en Teun; voor: Xavi, Luca en Joshua. (Cas voor Joshua. Joshua voor Xavi)