Krasse knarre

FC Lisse JO14-2

Meerburg JO14-2

6 november 2019 19:00

In de herfstvakantie stond de wedstrijd gepland tegen Lisse. Helaas waren er toen te weinig spelers waardoor de wedstrijd verzet werd naar afgelopen woensdag. Lisse was het laatste team waartegen nog gespeeld moest worden. Helaas moesten de jongens het doen zonder de teambegeleidster, want zij had andere verplichtingen. Gelukkig had ze wel gezorgd voor voldoende vervoer en een goed gevulde drankenpot. Bij aankomst in Lisse werd ook hier duidelijk dat de vrijwilligers zeer schaars zijn. De kantine was nog gesloten. Dus moesten de toeschouwers genoegen nemen met een schuilplaats in een kleedkamer.

Kenmerkend van de afgelopen wedstrijden is dat er te slap gestart wordt. Helaas was dit ook bij deze wedstrijd het geval. Zo kon het gebeuren dat binnen 10 minuten Lisse op een 1-0 voorsprong kwam. Menig toeschouwer (ook zij die de wedstrijd op afstand volgden) zou gedacht hebben, “daar gaan we weer”. Maar de jongens herpakte zich snel en gooiden meer strijd in het spel. Ook kwamen de passjes goed aan.

Dit zette zich in de 2e helft verder door. Via een mooie diepte pass van huurling Bas kwam de bal voor de voeten van Ryan, die met zijn snelheid snel voor de keeper kwam. 1-1. Ook Teis kreeg de mogelijkheid om een doelpunt te maken, maar helaas schoot hij naast. De in de 2e helft sterk spelende Joshua legde vanaf de rechterkant de bal straks voor. Ryan hoefde de bal alleen nog maar in te tikken. 2-1 voor Meerburg. Het laatste kwartier waren bijna net zo spannend als de wedstrijd van Ajax een dag eerder. Vol passie werd de voorsprong verdedigd. Uiteindelijk kwam het verlossende fluitsignaal. Ja hoor de eerste drie punten zijn een feit. Daar moet op gedronken worden!!!!

Doel: Joram; achterin: Bas, Jonah, Rik en Kjeld; midden: Teis, Teun en Olivier; voor: Xavi, Luca en Joshua. (Micha voor Jonah, Ryan voor Olivier en Bas voor Bas)