“Te makkelijk gemaakt”

Meerburg JO14-2

Blauw-Zwart JO14-1

16 november 2019 13:10

Op de dag dat Nederland weer hoogwaardig bezoek kreeg van Sinterklaas en co stond voor Meerburg JO 14-2 een thuiswedstrijd op het programma om 13:10 tegen Blauw Zwart JO 14-1. Een tegenstander die sinds ons bezoek op 28 september geen wedstrijd meer verloren had en dus koploper is in de 2e klasse 4. Ondanks dat stak geen enkele speler zijn hand op toen de trainer vroeg wie denkt dat we vandaag gaan verliezen? Dat is dan ook wel weer typerend voor deze groep. Jongens die keihard werken, goed trainen, maar te lief zijn. “Er zit gewoon niet een “klootzak” in deze groep”. Daarom is het misschien zo frustrerend dat de jongens het in sommige momenten laten afweten. De tegenstander niet aanpakken en te snel instappen (en kleine overtreding mag best hoor), zodat er teveel ruimtes worden weggegeven en onze verdediging onnodig onder druk wordt gezet.

Dit gebeurde overigens niet in de eerste kwartier van de wedstrijd. Blauw zwart had moeite hun spel te maken en bij vlagen kwam Meerburg zelf aan voetballen toe. Het technische duo was dan ook onder de indruk van het spel wat op de mat werd gelegd. Het duurde tot de 16e minuut toen blauw zwart het eerste doelpunt maakte. De opluchting was bij de supporters te horen. In de 26e minuut werd het mentaliteitsverschil pas goed duidelijk. Waar Meerburg een bal uitspeelt als een speler geblesseerd op de grond ligt, speelt Blauw zwart stug door. Helaas was de geblesseerde speler wel een van onze rotsen achterin waardoor Blauw Zwart het tweede doelpunt kon maken. Toen brak er een periode aan waarin er totaal geen tegenstand meer werd geboden. De ruimtes werden te groot, wat resulteerde in een 3-0 en 4-0. “Jullie maken het ons zo wel erg makkelijk hoor”, zei de coach van Blauw Zwart onderweg naar de kleedkamer. Een opmerking die onze coach tot wanhoop dreef. Met stoom uit zijn oren, sprak Andre de jongens toe in de kleedkamer. Verliezen kan maar niet op deze manier.

De donderspeech sloeg aan, want in de tweede helft werd er stevig gevoetbald. Het lukte de aanvallers zelfs om de doelman wat uit te testen. Helaas vielen een aantal spelers geblesseerd uit, zodat er weer gewisseld moest worden. Meerburg kon niet echt grote kansen creëren. In een paar momenten werden die kansen nog wel aan Blauw Zwart geschonken, maar zij verzilverden die kansen echter niet. Al met al werd er in de tweede helft meer strijd geleverd en bleef het verder doelpuntloos.

Doel: Joram; achterin: Bas, Micha, Rik en Kjeld; midden: Teis, Teun en Olivier; voor: Xavi, Luca en Joshua. (Bas voor Bas, Sebastiaan voor Xavi en Ryan voor Luca)