Vroege vogels

Voorschoten'97 JO14-2JM

10 november 2019 10:30

L. (Lars) van Katwijk

“De gezelligheid moet weer terugkomen bij Meerburg”, waren de woorden van de Voorzitter. Dus leek het ons een leuk idee om voorafgaand aan de thuiswedstrijd een ontbijtje te regelen voor Meerburg JO 14-2. Niet wetende dat dit nogal wat voeten in de aarde zou bewerkstelligen. Ook op de zondag is er al vroeg een gezellige drukte op de club. Heerlijke bolletjes, voldoende beleg, melk, jus d’ orange en niet te vergeten een gekookt eitje. De jongens genoten in stilte. Een goede voorbereiding op de wedstrijd zou je toch denken.

Op deze zonnige zondag kwamen de jongens uit Voorschoten op bezoek. De uitwedstrijd werd nog nipt verloren dus tijd voor revanche.  Met een goede yell werd er scherp aan de wedstrijd begonnen. Het was in de beginfase vooral Meerburg die aan het voetballen was, maar echte kansen creëerden we niet. Door een onterecht gegeven hoekschop in de 16e minuut  kreeg Voorschoten toch haar eerste kans en het was direct raak. 0-1. Meerburg probeerde het goede spel nog wel weer op te pakken, maar kwam fysiek toch iets tekort. De wil om de bal te willen hebben ontbrak, waardoor Voorschoten de gelegenheid kreeg om vrij te schieten. Dit schot werd nog wel even geblokkeerd, maar in de rebound werd het toch 0-2. “Dit mag echt niet gebeuren”, werd door de technische staf geroepen. Dat vonden de jongens zelf ook. Vanaf de aftrap werd de bal naar de linkerkant gespeeld. Via Bas, op Wout kwam de bal bij Xavi, die een mooie voorzet gaf op Joshua. Hij nam de bal mooi aan en schoot de bal rustig in het doel. 1-2! “Dit is gewoon goed gespeeld hoor”.  Met deze stand kon de limonade genuttigd worden.

Na de rust kwam Voorschoten iets scherper uit de kleedkamer. Hierdoor ontstond er wat irritaties in en buiten het veld. Uit een vrije trap maakte Voorschoten haar 3e doelpunt. Waar Meerburg bleef combineren was het Voorschoten die de doelpunten maakte. Zo voor het einde werd het 1-4. Dit Meerburg legt het helaas fysiek af. Tja maar voetballend worden ze steeds beter en daar draait het toch ook om.

Doel: Joram; achterin: Bas, Jonah, Rik en Kjeld; midden: Wout, Micha en Olivier; voor: Xavi, Ryan en Joshua. (Teis voor Kjeld en Luca voor Joshua)