Overdadig tegenspraak

Meerburg JO14-2

Rijnsburgse Boys JO14-1

12 oktober 2019 14:30

Meerburg JO 14-2 heeft het zwaar in de tweede klasse. Afgelopen zaterdag kwam Rijnsburgse Boys JO 14-1 op bezoek. Een vereniging die in de afgelopen jaren toch vooral leverancier is voor de hoofd of eerste klasses. Als reden gaf men aan dat er gewoon te weinig aanwas is. Al snel bleek dat er nog voldoende kwalitatief goede spelers aanwezig zijn voor wie de tweede klasse echt geen uitdaging is.

In de afgelopen weken is al duidelijk geworden dat de eerste helft niet het beste moment van dit team is. Zo ook werd deze wedstrijd weer te slap begonnen. Rijnsburgse Boys had de eerste helft volop balbezit. Het duurde toch nog ruim 15 minuten voordat de eerste tegendoelpunt viel. Vanuit een goed genomen corner kon de speler geheel onbelemmerd in koppen. Tja je moet het een tegenstander wel een beetje moeilijk maken. Na 2 minuten werd het 0-2. Het 3e tegendoelpunt ontstond door een grote misverstand. Vanaf de kant zag dat er een beetje knullig uit. De gasten konden niet anders dan enorm lachen, wat voor onze jongens erg pijnlijk was. Desondanks probeerde Meerburg toch een beetje te voetballen en kwam zelfs in de buurt van het andere doel. Maar echte kansen creëerden we niet. Kort voor rust probeerde Olivier de bal nog voor de doellijn te redden, maar de grensrechter gaf met de vlag aan dat de bal over de lijn was geweest. Dus met een 0-4 stand liepen de jongens gezamenlijk terug naar de kleedkamer.

Na een goede peptalk in de rust en een heerlijk bekertje limonade werd er goed gestart aan de tweede helft. Meerburg liet zien dat zij echt wel thuis hoort in de tweede klasse. Zo kwam er meer strijd op het veld en kreeg keeper Joram het een stuk rustiger. Ondanks dat kwam Rijnsburgse Boys toch op een 0-5 stand. Maar Meerburg creëerde nu zelf ook kansen. Met een aantal schoten werd de doelman toch een beetje getest. Uiteindelijk kwam van links een hoekschop, die door Borg mooi ingekopt werd. Tja die jongen weet zich altijd goed te positioneren. Meerburg voerde de druk steeds meer op. Misschien een beetje geholpen doordat de tegenstander meer een verbale strijd begon te voeren. Op elke beslissing van de scheidsrechter hadden zij wel iets aan te merken. Regelmatig deelde de scheidsrechter een waarschuwing uit vanwege kritiek op de leiding. Ook bij het publiek langs de lijn kwam vaak kritische geluiden. Zo werd vlak voor tijd een speler van Rijnsburg naar de kant gestuurd om af te koelen. Als scheidsrechter ben je het gezeur soms ook gewoon zat.

Doel: Joram; achterin: Wout, Jonah, Rik en Kjeld; midden: Teis, Teun en Olivier; voor: Xavi, Luca en Joshua. (Micha voor Kjeld en Borg voor Joshua. Beide spelers namen licht geblesseerd plaats in de dug-out. Ryan en Bas waren nog geblesseerd)