" Over een half jaar”

Meerburg JO14-2

5 oktober 2019 11:00

W.L.M. (Wouter) Peeters

Na een rustig weekje, althans qua training dan, stond afgelopen zaterdag de tweede competitie wedstrijd voor de JO 14-2 op het programma. Op een zeer schappelijke tijdstip waren we te gast bij Voorschoten waar de jongens weer eens op echt gras mochten voetballen. Tja het blijft toch altijd weer even wennen. Doordat een aantal jongens al flinke groeispurten maken treden er ook steeds vaker pijntjes op. Gelukkig kon Tieme de groep versterken.

Met de instelling en speelervaring van de tweede helft tegen Blauw Zwart in gedachten benadrukte het technisch duo dat er scherp gestart moet worden. Helaas ging deze boodschap langs de pubers, want de eerste 10 minuten kwam Meerburg weinig in het spel voor. Het was niet verbazend dat Voorschoten het openingsdoelpunt maakte 1-0.  Geleidelijk kwam Meerburg in zijn spel en werd de bal goed rond gespeeld. Zo kwam de bal mooi bij Xavi en maakte hij de 1-1. De volgende aktie kwam Luca alleen op de keeper, maar helaas scoorde hij niet. Ook de mooie combinatie van Micha op Xavi en voor op Teun werd niet beloond met een doelpunt. Met een 1-1 ruststand konden de jongens het veld verlaten. Met de opmerking: “Ik ben niet ontevreden over het spel”, liep het technisch duo van het veld.

Vanaf de tweede helft werden live beelden verstrekt. Hoewel cameraman Arnold nog wat onwennig was, kon op afstand de wedstrijd goed gevolgd worden. Maar evenals aan het begin van de eerste helft was ook de start van de tweede helft ondermaats. Binnen 5 minuten was het 2-1, 3-1 en 4-1. Wat zat er toch in die limonade? Gelukkig bleef Meerburg wel goed voetballen en creëerde zelf ook kansen. Zo stuitte Luca nog op de keeper, maar was het Joshua die in de rebound het doel vond 4-2. Na 10 minuten was het uiteindelijk wel Luca die scoorde voor de 4-3. Al met al een spannende pot waarbij Meerburg het betere voetbal liet zien. Ja, in dit team zit nog veel potentie.

Doel: Joram; achterin: Bas, Jonah, Rik en Kjeld; midden: Micha, Teun en Olivier; voor: Xavi, Luca en Wout. (Joshua voor geblesserde Bas en Tieme voor gebleseeerde Olivier. Ryan was al geblesseerd en Teis afwezig)