Winst in Derby tegen RCL

Hoofdklasse A

28 september 2019 8:30

Menno Bruning

Vandaag stond voor de O13-1 de derby tegen RCL op het programma! Er werd al om 7:30 verzameld en een aantal spelers waren nog niet helemaal wakker. Na de voorbespreking en de warming up moesten de jongens er klaar voor zijn.

Na een overtuigende Yell kon de wedstrijd eindelijk beginnen. Aan het begin waren de spelers van RCL duidelijk een stuk gretiger en feller in de duels. Meerburg speelde op een te laag tempo om onder de druk uit te voetballen, ook de passing was slordig te noemen. Bij balverlies was ook de omschakeling niet geweldig. Ondanks dat wisten beide teams vrij weinig kansen te Creëren. Na een verkeerd geraakte uittrap van Chris twijfelde de spits niet, hij schoot meteen raak en we stonden met 0-1 achter.

Dit zorgde wel voor wat motivatie bij de meerburg jongens, verliezen was natuurlijk geen optie. We kwamen steeds meer op de helft van de tegenstander en er kwamen kleine kansjes. Maar nog steeds miste de echte scherpte bij het schieten. Vlak voor rust weet Kerem door te breken met een prachtige actie op de linkerflank. Hij zet voor en daar was Paul die zijn tegenstander te snel af was. Paul schoot de bal knap met links in het doel.

1-1 met de rust en snel naar de bespreking. De spelers wisten dat ze veel beter kunnen dan wat ze in de eerste helft hadden laten zien. Het tempo moest omhoog in de tweede helft en nu moesten wij de duels winnen in plaats van RCL.

Vanaf het fluitje van de scheidsrechter zagen we meteen een gretig Meerburg wat vol voor de winst ging. Ineens gingen we druk vooruit zetten en werd er gevochten voor iedere bal. En wanneer we de bal hadden speelden we veel sneller en werd er beter gecombineerd.

Ineens komen we er doorheen op de rechterkant alleen de voorzet komt niet helemaal aan. De tegenstander werkt hem niet goed weg en Cis schiet de bal hard binnen, 2-1!

Daarna ging het snel met de doelpunten. RCL kwam niet meer onder de druk vandaan en het spel speelde zich af op de helft van RCL.

We komen eruit via de linkerkant en Djem krijgt de bal aan de voet. Hij dribbelt en versnelt richting de goal. Vanuit een moeilijke hoek schiet hij prachtig raak, 3-1!

Als afsluiter maakte Kerem nog een prachtig doelpunt. Na doorjagen op de keeper weet Kerem de bal te veroveren. Daarna schoot hij de bal over de keeper in het lege doel, 4-1!

Een mooie overwinning met twee verschillende helften. Volgende week weer een mooie wedstrijd tegen Docos!