Een uitwedstrijd tegen de ongeslagen koploper

Noordwijk JO13-1

Meerburg JO13-1JM

Hoofdklasse A

19 oktober 2019 8:45

G.J. (Geert-jan) Brouwer

Zaterdag moest de O13-1 spelen in Noordwijk. Een uitwedstrijd tegen de ongeslagen koploper. Je zou zeggen dat dit voor twijfels bij de spelers kan zorgen. Het tegendeel was waar want de jongens hadden er vertrouwen in dat we deze wedstrijd konden winnen!

Blessures bij Jip en Stijn van Gerwen en Daniel Fernandez die niet helemaal fit was. Daarom kwam Lloyd ons versterken in deze belangrijke wedstrijd.

Meerburg speelde in de gele inloopshirts om te zorgen voor wat meer kleurverschil tussen de tenues.

De scheidsrechter liet de aftrap nemen en Meerburg ging met veel overtuiging in de aanval. De bal ging snel rond en er kwam meteen veel tempo in het spel. Wanneer de bal werd verloren hadden we die heel snel terug zodat we ook op de helft van de tegenstander bleven. Er kwamen kleine kansen en een aantal corners, alleen vielen er nog geen doelpunten. Opeens komt Djem in balbezit en die geeft een prachtige steekbal op Lloyd. Lloyd snijdt voorlangs bij zijn tegenstander en schuift de bal beheerst laag in de hoek, 0-1! Meerburg blijft dominant en krijgt ook echt kansen om er meer bij te maken. Vervolgens komt Noordwijk wat meer in hun spel en komt de bal steeds vaker op onze helft. We lopen teveel achteruit, worden slapper in de duels en de ballen worden niet goed weggewerkt. De schoten die Noordwijk op ons doel afvuurt worden goed gekeerd door Chris.

Met 0-1 de rust in en de spelers gaven aan dat veel dingen goed gingen. Het plan was om de tweede helft niet meer terug te zakken maar om steeds weer snel aan te sluiten naar de helft van Noordwijk.

In de tweede helft zien we weer een hardwerkend team wat alles voor elkaar over heeft. We komen er weer een aantal keren uit via Kerem, Lloyd en Cis. Maar steeds komt niet het schot of de voorzet terwijl het makkelijk kon. Ineens komt de linksbuiten van Noordwijk aan de bal, hij passeert een speler en schiet op goal. Redelijk op de keeper af maar met een flinke zwabber erin, uit het niets een 1-1 stand op het scorebord.

Koppies omhoog houden en gewoon doorspelen. Het steeds harder spelende Noordwijk ging steeds meer overtredingen maken. Nu weten ze wel dat een vrije trap rond de zestien weggegeven niet zo slim is. Cis ging namelijk achter de bal staan en krulde de bal perfect in de korte hoek, 1-2!

Dit zorgde voor nog bozere spelers van Noordwijk, die weer vol gingen voor de gelijkmaker. Hierdoor kwam er steeds meer ruimte om toe te slaan. Lloyd besliste de wedstrijd door met een sliding de bal langs de keeper te schieten.

Na afloop was er een enorme blijdschap bij de spelers en trainer! Enorm hard voor elkaar geknokt en ook goed gespeeld.

Door naar de volgende overwinning!