Meerburg JO15-2 sluit af met mooi punt

Meerburg JO15-2

Alphen JO15-1

25 mei 2019 12:00

ZOETERWOUDE - Meerburg JO15-2 heeft na een moeilijke reeks de competitie afgesloten met een mooi gelijkspel tegen Alphen. In Zoeterwoude werd het 2-2. Tot op de laatste seconde kon de formatie van de trainers Simon Olders en Folkert van der Linden aanspraak maken op meer.

,,We hebben goed gespeeld en misschien wel meer verdiend’’, sprak Folkert naderhand. Simon: ,,Na een paar nederlagen op rij werd het tijd dat er weer een resultaat kwam. De jongens hebben het goed gedaan. Maar de wedstrijd past in het beeld van het hele seizoen. Bij vlagen heel goed, en dan weer wat minder. Maar we hebben ongelooflijk veel plezier gehad samen.’’

Het was in meerdere opzichten een bijzondere wedstrijd. Drie seizoenen lang werkten Simon en Folkert samen als coach, volgend jaar gaan ze hun eigen weg. Simon hoofdtrainer onder 15, Folkert onder 16. Het grootste compliment voor de beide trainers is dat alle spelers graag met hun willen samenwerken.

Dat is niet voor niks. Bij de C1, die zaterdag onder leiding van hoofdtrainer Bryan Ouwerkerk won van TOGB (4-2) stonden maar liefst zes spelers in de basis die Simon en Folkert de laatste drie jaar mede hebben opgeleid. Mees van der Schuyt, Mike Jeltema, Nathaniel Artist, Joppe Lammerink, Rens Hop en Thomas de Vries.  Van de huidige ‘C2’ zal zeer waarschijnlijk vrijwel iedereen doorgaan als selectiespeler.

De formatie van aanvoerder Niklas Maessen had van het begin het overwicht. Sepp van Velzen schoot net naast na een voorzet van Ruben van Dijk, Mareno Stafleu schoot een vrije trap net over, Paul Marsé was meerdere malen in de buurt van een doelpunt, Dilant Korbee kopte in de handen van de doelman en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Na een achterstand zorgde Niklas voor de 1-1, na goed terugleggen van Paul. Door een indirecte vrije trap kwam de tegenstander opnieuw op voorsprong. In de slotfase werkten Thomas van der Aa en Diego van Laar gezamenlijk de bal over de doellijn, in de rebound na een schot van Paul. Daarna was Thomas nog dichtbij de winnende, maar zo mooi mocht het niet zijn.

Meerburg JO-2 speelde met de volgende voetballers:  Stefan Hilgersom,   Sepp van Velzen, Diego van Laar,  Sam Ouwerkerk, Robin Versnel, Berkay Barkas,  Paul Marsé, Mareno Stafleu, Ruben van Dijk, Thomas van der Aa,  Twan Odijk, Chiara MCAllister, Dilant Korbee.

Gert Lammerink