Meerburg JO15-1 blijft zonder punten in vakantie

Oliveo JO15-1

Meerburg JO15-1JM

4 mei 2019 13:00

PIJNACKER - Zonder een aantal vaste spelers én zonder punten heeft Meerburg JO15-1 de vakantie doorstaan. De formatie van coach Bryan Ouwerkerk leed zaterdag bij Oliveo een kleine nederlaag (2-1). Een paar dagen eerder was het bij ASC (4-0) ook al niet goed gegaan.

In Oegstgeest waren de spelers het er over eens dat ze een gezamenlijke ‘off-day’ hadden.  Tegen Oliveo was het elftal al een stuk beter ingespeeld en deed het grote delen van de wedstrijd niet onder voor de tegenstander.

Bryan was eerder bij ASC verhinderd en kon niet vergelijken. In Pijnacker was hij kritisch over de eerste helft. ,,Daarin speelden we onsamenhangend, met te veel afstand tussen de linies. Na de rust deden we het een stuk beter. Helaas heeft het ons geen punt opgeleverd.’’

Verbazing was er bij de coach over het door de KNVB samengestelde programma in de vakantie. Meerdere spelers waren daardoor niet beschikbaar. Als beide teams uit de JO15-selectie hadden moeten spelen was het zelfs lastig geweest twee elftallen te formeren.

De C1 speelde in de volgende samenstelling: Ted Wagemaker was de doelman, Stijn Pracht en Thomas van der Aa de ‘centre backs’, Ruben van Dijk en Nathaniël Artist verdedigden de flanken, in het midden stonden Frenk van Huis en Milan Verhoeven aan de zijkanten en moest Joppe centraal ‘onder de bal’ (vaktaal!) voetballen.

De aanval werd gevormd door Mike Jeltema, Rens Hop en Paul Marsé, later kwamen daar Sam Bayjanama en Guus Kleijs bij. Eerder in de week bij ASC had Frenk nog ontbroken.

Naut Tefeij, Thomas de Vries en Mees van der Schuyt waren er nog niet in Pijnacker. Boudewijn Meijles en Tim van der Loo wel, maar konden niet spelen. Boudewijn was niet wedstrijdfit, omdat hij twee weken niet had getraind, Tim was bij ASC-uit geblesseerd geraakt. Luca Bouter is inmiddels doorgeschoven naar de onder JO 17-1.

Veel kansen kreeg Meerburg niet bij Oliveo, maar voor de rust was één genoeg om de achterstand weg te werken. Rens scoorde fraai uit de draai, na een ingooi van Rubben en doorkoppen van Frenk. Verder moest Ted met enkele goede reddingen meer tegentreffers voorkomen.

Na de hervatting kwam de thuisclub opnieuw op voorsprong. Ted voorkwam opnieuw een grotere achterstand, door ogenschijnlijk vlekkeloos in te grijpen bij een doorbraak van Oliveo. De scheidsrechter zag er tot ieders verbazing een strafschop in, maar kwam na overleg met grensrechter Jeroen van Huis terug op zijn beslissing.

Meerburg trok daarna het initiatief naar zich toe, maar kon de gelijkmaker niet afdwingen.

Tekst: Gert Lammerink

Foto’s: Rimke Lammerink