Meerburg MO17-1 - FC Oegstgeest MO17-2

Meerburg MO17-1

FC Oegstgeest MO17-2

Kiki van Houte (afstandschot)
Danjela van Dam (scrimmage)
Aïsha van der Drift (afstandschot)
Danjela van Dam (intikker)
Malia Kamperveen (intikker)

13 april 2019 13:45

Kelvin Siera

Meerburg heeft vandaag een zeer overtuigende zege geboekt op FC Oegstgeest. De meiden rekenen op eigen veld met 7-1 af met de meiden van Oegstgeest.

Meerburg begon voortvarend aan de wedstrijd en Danjela opende al na vier minuten de score. De linkerspits reageerde snel op de hoekschop van Aisha die loepzuiver in de zestienmeter werd geschoten en met een vliegend shot schoot de bal langs de uitgekomen keeper: 1-0. FC Oegstgeest, dat aanvallend onmachtig was, kreeg na een kwartier spelen wederom een doelpunt tegen door een mooie solo aan de rechterkant van het veld en Kiki schoot de bal prachtig in het doel. De Meerburg meiden waren de dominante ploeg en al gauw maakte Kiki de 3-0 door de bal met een magnifiek effect, half gestift met een draaiend effect naar binnen toe om te scoren in de linkerhoek van het doel. De keeper was volslagen machteloos. Vlot daarop kreeg Danjela de mogelijkheid om de 4-0 in te schieten.

In het laatste restant van de eerste helft werd er nog een keer gescoord door Aisha die een vrije bal mocht nemen op meer dan 30 meter afstand en de bal met het grootste gemak de kruising in schoot. Dat was een mooie stand om de rust in te gaan. De eerste helft bestond uit samenwerken, prachtig voetbal, korte combinaties en breed houden van het speelveld. De toeschouwers werden getrakteerd op mooi voetbal en dat werd gewaardeerd.

In de achtste minuut na rust viel wel de eerste treffer van de wedstrijd te noteren door Oegstgeest. De weersomstandigheden werken voor Meerburg ook Oegstgeest ook niet mee omdat het harder begon te waaien. Oegstgeest probeerde wel druk te zetten maar de meiden van Meerburg wisten daar goed onderuit te spelen. Nikki, Tessa (weer ongeslagen aan de rechterkant) en Aisha speelden met rust en overtuiging. Ook Jennifer coachte de meiden achterin geweldig en samen met Lisa stond er bijna ondoordringbare defensie.

Meerburg overklaste FC Oegstgeest ook grotendeels in de tweede helft en benadrukte dat in de 71ste minuut met de zesde treffer. Danjela kapte twee FC Oegstgeest-verdedigers uit en schoot en liet de keeper wederom vissen achter het net. De ploeg van aanvoerder Noor ging op jacht naar meer doelpunten en verschillende malen waren we dichtbij de 7-1-0, maar we schoten een strafschop nipt over. De laatste treffer viel vier minuten voor tijd alsnog. Malia die hard werkte aan de rechterkant wist een verdediger uit te kappen en liep de zestien in richting het goal, van dichtbij schoot ze de bal in het doel. Leen naar werken noemen we dat. Ook de invallers deden nog kort even mee maar wilde liever kijken dan zelf spelen omdat ook zij aan het genieten waren van de wedstrijd.