Meerburg JO15-1 verliest en Bryan is boos. Heel Boos!

Meerburg JO15-1JM

LYRA JO15-1

9 maart 2019 12:00

ZOETERWOUDE - Na een paar bijzonder aardige wedstrijden verloor Meerburg JO15-1 zaterdag van Lyra JO15-1. Men zou de nederlaag onnodig kunnen noemen. Trainer Bryan Ouwerkerk was naderhand ook niet zomaar boos. Hij was woedend.

,,Dit is ongelooflijk’’, zei Bryan. ,,In de warming-up zag ik al dat het fout ging. Moet ik als trainer dan voor de wedstrijd de jongens nog gaan motiveren? De instelling waarmee ze aan de wedstrijd begonnen was niet goed. En dat was niet voor het eerst dit seizoen.’’

Met windkracht 10 in de rug had Meerburg de gehele eerste helft een overwicht. Boudewijn Meijles was twee keer, beide malen met het hoofd, dicht bij een doelpunt. Er was nog een schot van Milan Verhoeven. Verder dwong de formatie uit Zoeterwoude weinig af.

En zoals dat dan gaat: bij de eerste de beste tegenaanval maakte Lyra de 0-1.

In het tweede deel ging het toch wel iets beter, hoewel Meerburg toen tegen de wind in moest spelen. ,,Op zich moet ik zeggen dat dat nog wel knap was’’, zei Bryan.

Achterin, met doelman Ted Wagemaker, de verdedigers Mees van de Schuyt, Thomas van der Aa, Stijn Pracht, Chaira McAllister en Thomas de Vries, hield Meerburg het verder dicht. Hoewel er, gezien de achterstand, ruimte moest worden weggegeven.

In het midden, met Frenk van Huis, Naut Tefeij en Joppe Lammerink, kwam er iets meer grip op de wedstrijd. Voorin bleef Boudewijn bezig en waren er aan de zijkanten acties van Mike Jeltema en Tim van de Loo.

Kansen kwamen er wel, meer dan voor rust, ondanks het nadeel van de omstandigheden. Maar zoals de uitslag van 0-1 al doet vermoeden; ze werden niet benut

Tekst: Gert Lammerink

Foto’s: Rimke Lammerink