Meerburg JO15-1 haalt uit tegen Wippolder

Wippolder JO15-1

11 mei 2019 12:00

Dylan Roelandse

ZOETERWOUDE - Vooral in eigen omgeving gaat Meerburg JO15-1 steeds beter draaien. De formatie van coach Bryan Ouwerkerk versloeg zaterdag op overtuigende wijze Wippolder, 5-1. In de vorige thuiswedstrijd was het tegen HVV zelfs 8-1 geworden.

,,Dit is het voetbal dat ik graag wil zien’’, keek Bryan terug op de ontmoeting. ,,Mooi spel, balans in het team, samenspel en steeds kiezen voor een ‘voetballende’ oplossing. Hooguit in de openingsfase ging het wat minder. Gelukkig herstelden we ons snel.’’

Wippolder kwam zelfs op voorsprong, met enkele goede ingrepen voorkwam doelman Ted Wagemaker een grotere achterstand. ,,We misten even de ‘grip’ op het middenveld, dat wisselvallig begon, maar vooral na de rust bijna perfect speelde’’, aldus Bryan. ,,Daardoor konden we de wedstrijd naar onze hand zetten.’’

Over de hele competitie genomen zijn de resultaten ook wat wisselend geweest. Bryan: ,,Op zich vind ik dat niet het grootste probleem. We hebben blessures gehad, we speelden in wisselende samenstelling omdat er wekelijks jongens met de 017-1 meededen. Het gaat mij vooral om de ontwikkeling van de spelers. Maar het mooiste is natuurlijk als dat gepaard gaat met een overwinning zoals vandaag.’’

Meerburg miste deze keer Tim van der Loo (geblesseerd) en Stijn Pracht en Frenk van Huis, die een fraaie overwinning boekten met de JO17-1 van coach Jurgen van der Drift.

Er was echter voldoende kwaliteit voor handen om de wedstrijd tegen Wippolder te winnen. Aanvankelijk was er echter een groot probleem, de scheidsrechter had zich in de datum vergist en was er niet. Aangezien coach Simon Olders bereid was voor hem in te vallen, kon de wedstrijd doorgaan.

Overigens: na de wedstrijd bleek dat enkele ouders hun kantinedienst ook waren vergeten, ook daarvoor viel Simon in, met de spelers Ted Wagemaker en Mareno Stafleu. Met Folkert van der Linden was Simon eerder op de dag al coach bij de JO15-2. Zonder hem was er veel niet doorgegaan zaterdag!

De wedstrijd: Meerburg kwam op 1-1 dankzij Boudewijn Meijles, die scoorde uit een pass van Milan Verhoeven. Daarna tikte Ted een vrije trap uit de bovenhoek, werd een schot van Mike Jeltema van de lijn gehaald, knalde Thomas van der Aa rakelings naast en belandde een vrije trap van Joppe Lammerink in het zijnet.

Mike zorgde er voor dat Meerburg met een voorsprong ging rusten. De vleugelaanvaller rondde bekwaam af, na een prachtige aanval over vele (Joppe, Thomas de Vries, Sam Bayjanama) schijven. ,,Een voorbeeld van hoe goed we kunnen voetballen’’, zei Bryan.

Na de hervatting bleef Meerburg kansen creëren, met vaak inschuivende verdedigers (naast Thomas en Thomas speelden ook Nathaniel Artist en Mees van der Schuyt achterin), het ‘uitgebalanceerde’ midden met naast Boudewijn en Joppe ook Naut Tefij, en met de dreigende drie (Milan, Sam, Mike) voorin, later ook met Rens ‘SuaRens’ Hop en Sepp van Velzen.

Opnieuw Boudewijn maakte de 3-1, na kaatsen van Rens, ook weer na een breed opgezette aanval via Boudewijn, Joppe en Sam. Bij de 4-1 van Sam zette Rens het ‘blok’, de 5-1 maakte Rens zelf, om vervolgens ook nog eens op de paal te koppen.

Gert Lammerink