Meerburg JO15-1 wint na doorwaakte nacht van trainers

Meerburg JO15-1JM

Noordwijk JO15-1

16 februari 2019 10:30

ZOETERWOUDE - Om drie uur in de nacht voor de wedstrijd kwam Bryan Ouwerkerk tot de conclusie dat hij te ziek was om Meerburg JO15-1 te coachen en dacht: even Simon Olders bellen! Na een daardoor ietwat doorwaakte nacht zat deze de volgende ochtend op de bank bij de C1. Na de mooie 3-2 zege op Noordwijk bij zijn ‘debuut’ kon Simon vervolgens maar één conclusie trekken: het was de moeite waard!

De bevrijdende actie kwam in de slotfase van Joppe Lammerink, die uithaalde van buiten de ‘zestien’ en de 3-2 maakte. Door treffers van Rens Hop en Milan Verhoeven was Meerburg al twee keer eerder op voorsprong gekomen, maar beide keren kwam Noordwijk langszij. ,,Ik denk dat de zege verdiend was’’, zei Simon. ,,We hebben het met goed spel afgedwongen.’’

De JO15-selectie kent de luxe van drie uitstekende trainers. Bryan voor de C1, Simon en Folkert van der Linden voor de C2.  Simon zat nu naast teammanager Ard Meijles op de bank bij de C1, Folkert zag zaterdag de JO15-2 verliezen bij Voorschoten, 3-1. ,,We kwamen fysiek wat te kort’’, aldus Folkert, die Diego van Laar zag scoren. ,,Maar de jongens hebben tot het laatst geknokt voor een goed resultaat. Dat is positief.’’

Dat deed ook Meerburg JO15-1. Luca Bouter gaf het goede voorbeeld, door hoewel hij in de tweede helft geblesseerd raakte aan een enkel (en er niet meer kon worden gewisseld) door te zetten en de wedstrijd soeverein uit te spelen.

Met verder Thomas de Vries, Ruben van Dijk en Mees van der Schuyt voor doelman Ted Wagemaker stond de verdediging als een huis. In het midden waren Boudewijn Meijles en Frenk van Huis terug van een weekje weggeweest en speelden verder ook Naut Tefeij en Joppe, voorin stonden Milan, Rens en Mike Jeltema en later ook Sam Bajyanama.

Tim van de Loo en Nathaniel Artist waren geblesseerd, Stijn Pracht speelde met de B1 mee.

Rens was voor rust de gevaarlijkste man. Twee keer schoot hij net naast, bij de derde poging was het wel raak voor SuaRens. Schoten van Frenk en Boudewijn misten het doel maar net. Halverwege was het 1-1.

Een prachtig knal van Milan zette Meerburg na de hervatting opnieuw op voorsprong. Na de 2-2 kwam ongeveer 10 minuten voor tijd de beslissende actie op naam van Joppe, die eerder al met een schot van ver de lat had getroffen. Dat laatste doet hij de laatste weken wel vaker.

Gert Lammerink