Meerburg JO15-5 bekroont uitstekende reeks met kampioenschap

Meerburg JO15-5

25 mei 2019 8:45

F. (Frank) van Polanen

Voor de winterstop speelden de jongens van de JO15-5 in de vierde klasse, en de meeste tegenstanders hierin waren een maatje te groot en werd deze competitie afgesloten met acht nederlagen en één overwinning. Na de winterstop nieuwe ronden en dus ook nieuwe kansen en dit moest dan twee klassen lager gebeuren, de zesde klasse.  Met een aantal gerenommeerde clubs als Rijnvogels, Valken’68, Ter Leede, VVSB en Noordwijk vooraf geen makkelijke opgave maar vanaf het begin was duidelijk dat de jongens goed uit de winterstop waren gekomen en dat de trainingsarbeid zich uitbetaalde. Ook het feit dat de meeste jongens al een aantal jaren samenspelen zorgde voor automatismen, menig aanval verliep over meerdere schijven en zo werd de tegenstander regelmatig van het kastje naar de muur gestuurd. Onderweg werd nog een keer gelijkgespeeld tegen het stugge FC Oegstgeest en thuis een keer onnodig verloren van Noordwijk, maar na de 3-1 overwinning tegen concurrent Teylingen gloorde het kampioenschap. In Valkenburg moest het dan gaan gebeuren, ware het niet dat concurrenten Teylingen en Noordwijk allebei midweeks nog een (inhaal) wedstrijd moesten spelen en nadat op dinsdag eerst Teylingen verloor waren het een dag later de Noordwijkers die de druk niet aankonden en ook op een nederlaag werden getrakteerd. Gevolg was dat onze boys zonder te spelen kampioen werden, ideaal is anders maar goed je kan de titel maar alvast in de tas hebben. De laatste wedstrijd tegen Valken’68 werd dan ook echt benaderd als de kampioenswedstrijd, jongens hadden goed getraind in de week vooraf en lagen vrijdagavond ook allemaal op tijd in bed. In de wedstrijd zelf bleek al snel dat Meerburg de bovenliggende partij was, de in grote getalen meegekomen ouders werden op een ware voetbalshow getrakteerd en de teller stopte uiteindelijk op 7. Zo werd de laatste wedstrijd in stijl afgesloten met een 0-7 overwinning. Opvallende man aan de kant van tegenstander Valken’68 was de grensrechter (euuhh, sorry assistent scheidsrechter), dit is namelijk de nieuwe trainer van Meerburg 1. Uw verslaggever heeft na de wedstrijd nog uitvoerig met hem gesproken en hij vond Meerburg de beste ploeg uit de afdeling en het kampioenschap dus ook dik- en dik verdiend. Een uitstekend elftal zonder zwakke plekken,  een groot compliment dus van iemand die er verstand van heeft. En zo is het natuurlijk ook; de meeste punten, meeste doelpunten voor en het minste doelpunten tegen. Op alle fronten de beste en dan ben je ook de verdiende kampioen. Een dikke duim voor de trainers, begeleiding, (assistent) scheidsrechters, ouders, opa’s en oma’s en vereniging Meerburg die het kampioenschap mede hebben mogelijk gemaakt. Het laatste geschreven woord is uiteraard voor onze helden. Jongens een diepe buiging en nogmaals van harte gefeliciteerd met het behaalde kampioenschap, jullie zijn stuk voor stuk kanjers en wij hebben van jullie genoten.