Gelijkspel voor Meerburg in duel met grote uitersten

Meerburg MO17-1

Be Fair MO17-1

1 december 2018 14:15

In een wedstrijd met extreme uitersten heeft Meerburg een punt gepakt thuis tegen Be Fair. De beide partijen speelden een sterke eerste helft en we mochten niet klagen over de 2-3-achterstand halverwege. Meerburg herstelde zich. Echter na de rust leek de wedstrijd toch uit handen te worden geven. Als een donderslag bij heldere hemel en op dat moment tegen de verhouding in kwam Meerburg langszij door een geweldige actie in de zestienmeter van Danjela en konden de meiden van Be Fair met een gelijkspel naar huis vertrekken.

Meerburg was met een goed gevoel begonnen aan de wedstrijd en de invallers Lauren, Eva en Lara waren een geweldige aanwinst. In vergelijking met een week eerder hadden de begeleiders Marcel en Marco een wijziging doorgevoerd en Lisa op de voorstoppers positie opgesteld. Dit bleek in deze wedstrijd een gouden greep.

Be Fair heeft het in de uitwedstrijden een stuk moeilijker dan de thuiswedstrijden want die worden altijd gewonnen, en in competitieverband is dat opvallend te noemen. Uit altijd verliezen en thuis altijd winnen maar de ploeg van Be Fair lijkt intussen weer aan de betere hand, een stellingname die tegen Meerburg in de eerste helft wel werd bevestigd.

De uitploeg voerde de eerste 40 minuten regelmatig de regie. Meerburg mocht niet klagen dat het halverwege de eerste helft nog maar 1-1 stond. Be Fair werd door de factor geluk enorm geholpen bij het eerste doelpunt die hard tegen Joy werd aangeschoten en daardoor in het doel belande en Aisha passeerde op de doellijn. Aisha stond voor de derde keer in korte tijd op het doel. Niet haar favoriete plek maar als een professionele eredivisiekeeper hielp ze een aantal zeer kansrijke situaties van Be Fair om zeep. Een afstandsschot door de verkregen vrije trap wist Joy, het ongelukkige moment dat ze zelf meemaakte, in een trap de BE FAIR-doelvrouw te verschalken door de bal in de rechterbovenhoek (kruising) te plaatsen.

Dominant Be Fair

Er stond een serie kansen voor Be Fair hier tegenover. Meerburg ontsnapte een aantal malen ondanks afstandsschoten aan een tegentreffer. Ook Nikki, Lauren en Lisa moesten meerdere malen handelend optreden. Echter Be Fair wist vrij voor het doel te verschijnen en de 1 tegen 2 te maken. Be Fair had de score verder uitgebreid door de 1 tegen 3 ook te maken. De bal viel ongelukkig voor de aanvaller van de tegenstander en deze schoot de bal genadeloos in het doel van Meerburg. Deze spits kreeg de bal via een been van Meerburg gelukkig voor haar voeten en verschalkte Aisha. De druk werd aan het einde van de eerste helft extra opgevoerd door Belle op het middenveld in te zetten en er meer aanvallend gevaar ontstond. Door een schitterende voorzet van Kiki wist Danjela door een prachtige hoge bal net onder de lat door te schieten de voorsprong van be Fair enigszins te beperken. En zo konden we eindelijk de rust in.

De rust gaf het vertrouwen op meer

In de kleedkamer was het geloof bij de meiden er dat we deze wedstrijd konden winnen. We waren goed aan het voetballen met mooi samenspel en schitterende combinaties over alle delen van het veld. Bente blijft gevaarlijk en kreeg in de eerste helft al twee verdedigers op haar positie gezet om haar te dekken. De angst bij de tegenstander Be Fair was merkbaar en de overtuiging bij de meiden in de kleedkamer was er dat we deze wedstrijd naar ons toe konden trekken. Lara kon in de tweede helft niet meer verder door een bovenbeen blessure maar gelukkig kon Jennifer de tweede helft invallen en plaatsnemen in het doel. Het aantal wissels bleef hetzelfde.

BE FAIR zal zich in de rust ongetwijfeld achter de oren hebben gekrabd dat de marge slechts één was. Tegelijkertijd bood het Meerburg de mogelijkheid om zich terug in de wedstrijd te vechten en dat gebeurde ook. Een grote opsteker was dan ook het geweldige werk dat Jennifer in het doel verrichtte, de werklust en inzet van Eva, Noor en Malia maar vooral het schitterende samenspel bij Meerburg en de wil om te winnen gaf vertrouwen, want Meerburg ging zienderogen beter spelen.

Het was nu niet Be Fair, maar de Meerburg meiden die de touwtjes stevig in handen namen. Met Lisa, Kiki, Bente en Noor als initiators. Door Malia rechtsbuiten in te zetten en Bente centraal in de spits waren we in de 65 ste minuut dichtbij de 3-3, maar het schot van Noor en daarna de doelpoging van Malia die via een kluts van tegenstanders net naast het Be Fair-goal belande brachten nog niet het zo gewenste gelijkspel. Toch kwam de goal in de laatste minuten alsnog tot stand met inbreng van Danjela. In een bijna vergelijkbare situatie in de eerste helft, zowel als actie als het schot op het doel, tekende Danjela voor de 3 tegen 3. Driemaal was zodoende scheepsrecht voor de meiden van Meerburg.

Onverwachte gelijkmaker

Het bleek wel meteen het laatste wapenfeit voor de meiden van Meerburg. De meiden waren kapot gespeelt, moe gestreden maar Meerburg had werkelijk helemaal niets meer te duchten van Be Fair, maar toch werd het twaalf minuten voor tijd toch nog even spannend maar door adequaat optreden van Kiki, dat haar wel een gele kaart opleverde werd een vlotte uitbraak door de snelle spits van Be Fair voorkomen. We speelden nu nog maar met 10 meiden maar zo wilde we de tweede helft tenslotte ook gewoon gaan beginnen. In de slotfase ging het over en weer, maar ondanks spannende situaties voor beide doelen werd er niet meer gescoord. Deze ervaring en ons eerste punt pakken ze niet meer af. De nummer vijf in de competitie is naar huis met twee verliespunten. En dat is niet meer dan Fair.