JO(9-1!)

Meerburg JO9-1

Alphense Boys JO9-2

1 december 2018 9:30

Meerburg JO9-1 wint met 9-1!

Op deze frisse maar gelukkig droge zaterdagochtend moesten we wederom (vanwege het wegvallen van enkele teams uit onze poule) aantreden tegen Alphense Boys JO9-2. De heenwedstrijd was geëindigd in een 5-8 overwinning dus dat gaf wel wat vertrouwen voor deze wedstrijd. Daar lieten we het door slap spel in twee kwarten een beetje liggen dus de instructies vooraf waren duidelijk: fel beginnen en blijven voetballen, dan komt het wel goed.

Blijkbaar was het nog te vroeg voor de jongens want de felheid kwam er in het begin nog niet helemaal uit. Toch waren we wel de bovenliggende partij en kwamen dan ook verdiend op voorsprong. Een prima corner van Luuk werd bij de tweede paal attent tot doelpunt verwerkt door Guus. Verder kregen we nog wel wat kansen, onder andere vrij voor de keeper door een sublieme steekpass van Tjebbe maar er werd niet meer gescoord, ook niet door de tegenstander dankzij een paar goede ingrepen van eerste helft-keeper Danyel.

Voor het tweede kwart moest het dus beter maar dat lukte pas vrij laat. Dankzij enkele goede verdedigende ingrepen van Pepijn hielden we nog wel de nul maar de doelpunten van onze kant lieten lang op zich wachten. Bo maakte uiteindelijk met een mooi schot de 2-0 en Semmy zorgde met een goede individuele actie en dito schot voor de 3-0 ruststand.

Na de rust zorgde Alphense Boys met een mooie aanval voor de 3-1 maar Luuk vergrootte de marge gelukkig vrij snel naar 5-1, met twee bijna identieke schoten met links. Daarna was het verzet gebroken bij de tegenstander en kon Meerburg JO9-1 in het vierde kwart eindelijk eens freewheelen naar het einde.

Twee mooie schoten van Guus betekenden de 6-1 en 8-1. En daar tussenin hadden we het hoogtepunt van deze ochtend. Keeper (!) Semmy ving een schot van Alphense Boys in zijn handen, dacht niet na (of juist wel) en schoot de bal vanaf zijn eigen doel in één keer met een stuit over de verbouwereerde keeper van Alphense Boys. Wat een wonderschoon doelpunt!

Het slotakkoord was voor Danyel die een prima wedstrijd bekroonde met de 9-1, tevens de eindstand. Wat een weelde en wat een mooie overwinning voor de jongens!