FC Lisse in de storm

Meerburg JO13-5

10e klasse (voorheen JO11 9x9) 2

8 december 2018 8:45

Regen gecombineerd met windkracht 6 op een zaterdagmorgen. Niet meteen de ideale ingrediënten voor een voetbalwedstrijd. Bij Lisse denk ik sowieso eerder aan de Keukenhof, Bloemencorso en Japanse toeristen. Maar daar komen wij natuurlijk niet voor. Onze jongens komen om de nummer 3 van de competitie te verslaan.

De wedstrijd begint met een potje intimidatie van de boomlange bollenboeren. Hun keeper staat klaar op de middenstip om de aftrap te doen. Die gasten zijn wel erg overtuigd van zichzelf. Maar schijn bedriegt, het bleek te gaan om de toss, die wordt gewonnen door Lisse. Ze kiezen ervoor om windje mee te spelen. Geef ze eens ongelijk.

30 seconden in de wedstrijd is er al een corner voor Lisse, geholpen door de wind draait de bal ons doel in, 1 – 0 achter. Binnen 3 minuten komen ze op 2 – 0. De toeschouwers van Meerburg vrezen voor de rest van de wedstrijd. Maar de mannen van Meerburg laten zich niet uit het veld slaan. Een prachtige actie van Thijmen die de bal vanaf de middenlijn meeneemt naar voren en snoeihard uithaalt. Hij scoort 2 – 1!! Daarna volgen direct een paar gevaarlijke acties van Lisse. Luuk hoeft zich niet te vervelen in zijn doel. Vlak voor rust maakt Lisse (opnieuw uit een corner) de 3 – 1. Zonde, het had net zo goed 2 – 2 kunnen zijn bij rust. Jip en Tijmen krijgen nog de kans om Meerburg terug in de wedstrijd te krijgen. De keeper van Lisse pakt een terugspeelbal op en we krijgen een vrije trap. Helaas is de wind te hard en zeilt de bal over het doel.

Na de rust zijn de jongens van de Keukenhof meteen gevaarlijk, tot twee keer toe schieten ze snoeihard op de paal. Maar Meerburg blijft vechten, de wind zit nu mee, dus het kan nog. Opnieuw hands van de keeper van Lisse en opnieuw een vrije trap. Helaas wil ook nu de bal er niet in. Het spel wordt wat harder, Stijn gaat hard neer, maar de scheids laat doorspelen. In de verwarring over deze beslissing weet FC Lisse te scoren, 4 – 1. Toch blijven de mannen doorgaan. Er volgen nog twee corners, Manu schiet nog hard op doel, en Luuk heeft nog twee prachtige reddingen. Jip is het tweede slachtoffer van het steviger spel. Hij verlaat het veld met een tand door zijn lip. Toch goed dat Meerburg witte shirts heeft. Ziet er stoer uit. Misschien een idee om voor de wedstrijd vast wat bloedvlekken aan te brengen op de shirts?

Het maakt echter geen verschil meer, de scheids fluit af, we pakken hier geen punten mee. Maar we hebben het deze topper nog knap lastig gemaakt. En dat is ook wat waard. Alphense Boys mogen hun borst nat maken voor het bezoekje dat we ze volgende week gaan brengen. Met dit spel halen we daar 3 punten op.

Uw verslaggever